צה"ל התיר לפרסום הערב (שבת) כי רב-סמל מתקדם (מיל') בצלאל יהושוע מסבכר, בן 32 מאבני איתן, לוחם הנדסה קרבית מגדוד ההנדסה 749, חטיבת ביסל"ח (828), מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-19 ביולי בקרב בדרום רצועת עזה. הוא הותיר אחריו אישה וילד.
רס"ם מסבכר נפצע באירוע יחד עם קצין הנדסה קרבית במילואים כתוצאה מעליית האמר בו נסע על מטען. בכך עלה ל-896 מספר החללים מאז תחילת המלחמה.
במועצה האזורית גולן ספדו: "בצלאל נשוי למעיין ואב לילדה קטנה. עובד חברת חשמל ולוחם מילואים. לצערנו בשבת חלה הידרדרות במצבו והוא נפטר מהפציעה. בשעה קשה זו קהילת הגולן מחבקת את אשתו מעיין וביתו, הוריו, יעקב וחנה, אחיו, אחיותיו וכל משפחתו. המועצה וכל הגולן מצדיעים ללוחמי ולוחמות צה"ל הממשיכים גם בימים אלו לחרף את נפשם במלחמה. בתקווה ובתפילה לחדשות ובשורות טובות לכל עם ישראל".
ביום שלישי השבוע התיר צה"ל לפרסום כי רס"ם במיל' ולדימיר לוזה, בן 36 מאשקלון, לוחם בחטיבה 5, נפל בקרב ברפיח. רס"ם לוזה הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי באשקלון, עם המונים שהגיעו לחלוק לו כבוד וללוות אותו בדרכו האחרונה.
האירוע התרחש יום קודם לכן בשעות הערב, כשלוחמים מחטיבה 5 נערכו להשמיד מבנים ותשתיות תת-קרקע בשכונת ג'ניינה ברפיח. במהלך הפעילות התפוצץ מטען. רס"ם לוזה נהרג, שני לוחמים נוספים נפצעו.
