שבוע אחרי החלטת הקבינט לכיבוש העיר עזה, הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר אישר היום (רביעי) את "הרעיון המבצעי" לתמרון, שצפוי לצאת לפועל בקרוב. זאת, למרות מחלוקת בין צמרת צה"ל לבין הדרג המדיני סביב הסכנה לחיי החטופים ולנוכח השחיקה ששחווים לוחמי צה"ל, שנלחמים ברצף קרוב לשנתיים.
אלו שלבי התוכנית המבצעית שאישר הרמטכ"ל: תחילה, יבוצע פינוי אוכלוסייה נרחב מהעיר עזה. כרגע, על פי הערכות נמצאים בה יותר מ-800 אלף עזתים. במערכת הביטחון נערכים להתחיל בפינוי האוכלוסייה בעוד כשבועיים.
לאחר מכן יכתרו כוחות צה"ל את העיר, ויבודדו אותה מאזור מחנות המרכז והאזור ההומניטרי אל-מוואסי באמצעות בנייה מחודשת של ציר נצרים. לאחר מכן, כך על פי התוכניות, צה"ל יחל בתמרון עצים בעיר עזה תוך תקיפות נרחבות של חיל האוויר.
התוכנית המבצעית אושרה בזמן שבצה"ל ממשיכים להזהיר מפני הסכנה לפגיעה בחיי החטופים - גם היום בבוקר בהערכת המצב. על רקע המתיחות בין צמרת צה"ל לדרג המדיני, נעשים ניסיונות לקבוע "פגישת פיוס" בין הרמטכ"ל זמיר לבין שר הביטחון כ"ץ עוד הלילה.
כחלק מההכנות לתמרון, צה"ל הוציא בימים האחרונים את רוב הכוחות מהרצועה, וכעת נותרו בעזה חמש חטיבות בלבד, שהן שליש מהכוחות שפעלו במבצע "מרכבות גדעון". המטרה בדילול הכוחות היא לאפשר ללוחמים זמן התרעננות, לאמן את החטיבות לפני התמרון, ולהכין את הכלים ההנדסיים לקראתו. בצה"ל פועלים לצמצם ככל האפשר את מספר הלוחמים במילואים כדי לאפשר לכוחות הסדיר להצטרף לכיבוש העיר עזה.
כוחות צה"ל החלו לתקוף בשכונת זייתון שבפאתי העיר עזה. במקביל, בישראל נעשים מאמצים להגביר עוד יותר את הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה. בנוסף, מתאם פעולות הממשלה בשטחים נערך להכין אזורים מדרום לעיר עזה בהם יוקמו תשתיות חיוניות: מים, מזון ומענה רפואי.
