בתחילת החודש ביצע בנק יהב שדרוג במערכת המחשוב שלו. זאת בעקבות דרישה של בנק ישראל שהבנק יתנתק ממערכת המחשוב של בנק הפועלים, עליה התבסס עד היום, ויפתח מערכת בנקאית משלו. אלא שנראה שהיציאה לעצמאות של בנק יהב פוגעת בלקוחותיו - שמתלוננים על שינויים באתר שפוגעים בחוויות השימוש בו. עם המעבר למערכת מחשוב חדשה כתבנו כאן על התסכול של הלקוחות - ונראה שבשבועות שעברו, המצב הולך ומסתבך, לא משתפר.
"הפעילות הממוחשבת של הבנק כיום לא תואמת את העידן הטכנולוגי שבו אנו חיים", מספרת אביטל, אחת הלקוחות. "מתפקוד הבנק בכללי אני מרוצה, אבל החלק הזה חלש אצלם. גם עד האתר החדש הם היו אי שם רחוק מאחור בהשוואה לשאר הבנקים, אבל עכשיו זה מרגיש כאילו הם עשו רוורס של עוד עשרה צעדים אחורה".
התלונות מתייחסות לשורה של שיבושים - בראש ובראשונה, לא קיים פירוט חיובים שמאפשר לדעת לאן הכסף של הלקוחות הלך. בבנק יהב הודו שכמעט חודש אחרי השדרוג הנושא עוד לא הוסדר לגמרי: "קיים פירוט ביחס לכל חיוב, אך במקרים של חיובים מסוימים התצוגה אינה נוחה דייה ותשתפר בהמשך".
בנוסף, לקוחות חווים שורה של תקלות נקודתיות. "כל היסטוריית החיובים שלי נמחקה, אני לא יכולה לראות את הוצאות העבר שלי מעבר לחודש הנוכחי", מספרת ויקטוריה, גם היא לקוחת הבנק, "רציתי לבדוק פעולה שנעשתה בחודש שעבר אבל לא הצלחתי להיכנס. לקח לי ימים להשיג מישהו מהתמיכה הטכנית בטלפון, המוקד עמוס ומסבירים שזה בגלל השדרוג, אבל גם כשחזר אליי נציג סיימנו את השיחה ללא תוצאות. בסוף הבטיחו שישלחו לי פירוט חיובים מודפס בדואר, אבל עד שהוא יגיע זה כבר לא יעזור למה שהייתי צריכה". מהבנק נמסר כי ניתן למצוא בתיבת הדואר האישית של כל לקוח חיובים של חצי שנה אחורה, ומי שצריך מידע ותיק יותר יכול לבקש תדפיס, אך לויקטוריה הוא אינו מופיע. לגבי המוקד הטלפוני נמסר כי הפעילות שם תוגברה.
"יש לי כרטיס אשראי דיירקט, אבל בעוד שפעם הייתי רואה את החיובים מיד, כעת זה לוקח יום-יומיים", מוסיפה אביטל, "גם האפליקצייה החדשה שהשיקו בגאווה היא לעג לרש, מאוד לא נוחה לשימוש".
בתחילת החודש התלוננו מאות לקוחות כי על אף שהשדרוג היה אמור להשבית את המערכת האינטרנטית ליומיים בלבד הם לא הצליחו להיכנס לחשבונותיהם הדיגיטליים ימים אחרי. בתקלה הזו בבנק יהב כבר טיפלו.