בממשלה שוקלים לוותר לחברות הסלולר על כמה מהחובות לצרכן

נבדק: ויתור לחברות הסלולר על כמה חובות לצרכן
הכוונה לעמידה בקריטריונים בשירותים שנותנות החברות דוגמת הפעלת מוקדי שירות. משרדי הממשלה בוחנים זאת כדי להקל עליהן להתמודד עם התחרות בשוק. גורמים בממשלה: ניתן לאפשר לחברות להתחרות ביניהן על איכות השירות כחלק מתחרות חופשית
מחבר ליאל קייזר מחבר ליאל קייזר
Getting your Trinity Audio player ready...
אדם מדבר בפלאפון
צילום: צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

במשרדי הממשלה בוחנים אפשרות לבטל לחלוטין את החובות הצרכניות שמוטלות על חברות הסלולר, כדי להקל עליהן להתמודד עם התחרות בשוק. כך פורסם היום (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11. החברות מחוייבות כיום בין השאר להפעיל מוקד שירות לקוחות 10 שעות ביום, להחזיק שירות טכני 24/7 ונאסר עליהן להציע שירות מועדף ללקוחות בתשלום.


גורמים במשרדי הממשלה אומרים כי מדובר בדרישות שהיו רלוונטיות בתקופה שבה היו שלוש חברות סלולר בלבד וכיום ניתן לאפשר לחברות להתחרות ביניהן על איכות השירות כחלק מתחרות חופשית. הנושא מצוי במחלוקות בין המשרדים השונים.

ממשרד התקשורת נמסר: כחלק מהדיונים במשרד התקשורת בנוגע לשוק הסלולר עלו לא מעט רעיונות. יחד עם זאת הוחלט שאין בכוונת המשרד לתכנן מהלכים שיביאו לפגיעה בשירות הניתן לציבור.

הפופולריים