אחרי שורה של עליות מחירים הבוקר, חברת דיפלומט הודיעה היום (חמישי) כי בעקבות עליות מחירים מצד ספקיה בחו"ל תיאלץ לייקר את חלק ממוצריה החל מה-1 ביולי, בשיעור ממוצע של 6.1%. על פי הודעת החברה יעלו מחירי מוצרי הטונה שלה בשיעור של עד 4%.
הבוקר נודע על התייקרויות של אלפי מוצרים, בהם מוצרי מותגי היינץ, פרינגלס ומילקה של חברת דיפלומט שמחיריהם יזנקו בעד 25%. מוצרי חברות הבנות של תנובה, אוליביה, מאמא עוף וטירת צבי יתייקרו בתשעה אחוזים. עליית מחירים של כשישה אחוזים תורגש במוצרי קבוצת שטראוס, כמו קפה, חטיפים מלוחים ומתוקים ושמן זית של יד מרדכי. מוצרי תה פומפדור, פסטה ברילה ומאסטר שף של קבוצת שסטוביץ' יתייקרו בעד 15%.
בנוסף, גם הפעימה השנייה של התייקרויות מוצרי החלב שבפיקוח תיכנס לתקופה היום, והם יתייקרו באחוז נוסף. מחירו של הדלק יעלה בארבע אגורות.
בשבוע שעבר הודיע משרד הכלכלה כי הוא דורש מ-15 חברות ענק בשוק המזון לפרסם את דוחותיהן הכספיים, לפרט את עלויות הייצור ולחשוף את נתוני הרווח שלהן בתוך 21 יום. בין החברות שמהן נדרש לחשוף את נתוניהן היו דיפלומט, יוניליוור, אסם, שסטוביץ', סוגת, חוגלה קימברלי, החברה המרכזית למשקאות ושטראוס.