שופרסל העלתה מחירים במלחמה ותחלק דיבידנדים במיליונים

שופרסל העלתה מחירים במלחמה ותחלק דיבידנדים במיליונים
הגידול ברווחים של רשת הסופרים מהווה כ-6.2% מהכנסותיה ברבעון האחרון של השנה החולפת, לעומת שיעור של 2.2% בתקופה המקבילה בשנה שלפניה • גם חברת ייבוא והפצת מוצרי המזון דיפלומט, תגזור דיבידנדים בשווי כ-40 מיליון שקלים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יוסי אלוני, פלאש90
צילום: יוסי אלוני, פלאש90

לאחר שהעלתה את מחירי המוצרים במלחמה, רשת הסופרים שופרסל רשמה זינוק ברווחים בשנת 2023, בדגש על הרבעון האחרון של השנה - כך פורסם היום (רביעי). בכך, הבעלים החדשים של הרשת, יוסי ושלומי אמיר, לשעבר בעלי חברת פרש מרקט, ימשכו דיבידנד של בגובה 45 מיליון שקלים, לצד חלוקת דיבדנדים בסך של כ-180 מיליון שקלים.

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

הגידול ברווח התפעולי של הרשת ברבעון הרביעי הסתכם בכ-244 מיליון שקלים, המהווים כ-6.2% מהכנסות. זאת, לעומת כ-70 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2022, שיעור של כ-2.2% מההכנסות.

תוצאות אלו מגיעות ברקע סיום תפקידם של יושב ראש שופרסל, יצחק אברכהן, והמנכ"ל אורי ורטמן. לפי הערכת השוק, הזינוק ברווחים נובע מנהירת הציבור הישראלי אל רשתות השיווק בתחילת המלחמה במהלך חודש אוקטובר, מעליית המחירים על ידי הרשת ומהכנסות הנדל"ן שלה. 

מלבד רשת הסופרים, גם חברת דיפלומט, שמייבאת ומפיצה מוצרי מזון וטואליטיקה - תחלק דיבידנד בשווי כ-40 מיליון שקלים, לאחר שהעלתה מחירים בחודש יולי האחרון. החברה פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2023, בהם נחשף כי רווחיה הנקיים עמדו על כ-80 מיליון שקלים - לעומת כ-76 מיליון שקלים בלבד בשנת 2022. 

בניגוד לחברות אחרות, דיפלומט לא העלתה מחירים עם פרוץ המלחמה, ולכן סבלה מירידה ברווחים ברבעון האחרון בשנה. על אף זאת, בדוחות שפורסמו צוין כי ייתכן שהחברה תיאלץ להעלות את מחירי המוצרים בקרוב: "למיטב ידיעת החברה, חלק מהספקים מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך שנת 2024 - ומשכך, לאור היחלשות השקל אל מול האירוע והדולר - החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא, תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות". הפעם האחרונה בה החברה העלתה מחירים, כאמור, הייתה ביולי האחרון. 

 

 

הפופולריים