בזמן שרוב רשתות השיווק עדכנו מחירים והחליפו מדבקות בעקבות העלאת המע"מ, רשת קרפור יצאה במהלך צרכני משמעותי.
כפי שפורסם היום (חמישי) לראשונה בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב, הרשת הצרפתית תספוג את עליית המע"מ על כלל מוצרי המותג הפרטי, כולל מוצרי מזון, פארם, טואלטיקה וניקיון, וכן על המוצרים הטריים בקצביה ובדגיה.
מיכאל לובושיץ, מנכ"ל קרפור ישראל, הסביר את המהלך: "כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות של קרפור והכנסתם של כ-1,700 מוצרים של המותג הבין לאומי לישראל, עם צפי להבאת עוד מאות מוצרים כבר השנה, החלטנו לספוג את עליית המע"מ על המוצרים הכי חשובים למשק הבית הישראלי מתוך רצון להתחשב בקהל הלקוחות שלנו".
> הסיפור של קרפור - למה ההבטחה לא התממשה?
במקביל, רשת אושר עד טרם עדכנה את מחיריה וגם היא סופגת בשלב זה את העלאת המע"מ, אם כי מקורות בענף העריכו כי מדובר בהחלטה זמנית. המהלך הצטרף להודעה של רשת גוד פארם מהשבוע שעבר, שהייתה הראשונה להודיע על ספיגת עליית המע"מ.
השאלה המרכזית בענף היא האם מדובר במגמה שתימשך לאורך זמן, או שבסופו של דבר גם הרשתות שנמנעות כעת מהעלאת מחירים יתיישרו עם שאר השוק. בינתיים, צרכנים יכולים ליהנות ממחירים נמוכים יותר ברשתות אלו.