ניסנקורן נגד ועד עובדי הרכבת: ההשבתה - מעשה שלא ייעשה

ניסקורן: "השבתת הרכבת - מעשה שלא ייעשה"
יו"ר ההסתדרות, שמתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת, הדגיש כי במשך שנים לא נתן לוועד להשבית את הרכבת "כי זו דרך לא נכונה". הוא תקף גם את נתניהו: "נתניהו הוא מסית סדרתי"
מחבר כאן הערב מחבר כאן הערב
Getting your Trinity Audio player ready...
אבי ניסנקורן - יו"ר ההסתדרות, שהצטרף למפלגת "כחול-לבן", הבהיר כי גנץ הוא היחיד שמתאים
צילום: אבי ניסנקורן - יו"ר ההסתדרות, שהצטרף למפלגת "כחול-לבן", הבהיר כי גנץ הוא היחיד שמתאים

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שהצטרף למפלגת כחול לבן והתברג במקום החמישי, תקף הערב (שלישי) את ועד עובדי הרכבת על רקע ההשבתות שבהן נקטו בימים האחרונים. "אסור להשבית את הרכבת. המעשה שעשה הוועד לא ייעשה", אמר ניסנקורן לרן בנימיני ויגאל גואטה בתכנית "כאן הערב" בכאן רשת ב.

האזינו לריאיון המלא עם אבי ניסנקורן

"ההשבתה לא טובה. שנים לא נתתי להם להשבית את הרכבת כי זו דרך לא נכונה", הדגיש. ניסנקורן התייחס גם למה שאמר נגדו ראש הממשלה בנימין נתניהו - "ניסנקורן שר האוצר ישבית את המדינה". יו"ר ההסתדרות תקף ואמר כי "נתניהו הוא מסית סדרתי - פעם נגד העובדים, פעם נגד המשטרה ופעם נגדי. מקיסריה לא רואים את העשייה שלי".

ועד העובדים הורה מוקדם יותר היום לעצור את כל הרכבות ברחבי הארץ, למשך כמה דקות. זאת במסגרת המאבק בין הוועד להנהלת רכבת ישראל במחאה על תנאי ההעסקה של הנהגים. כתוצאה מהעצירה צפויים שיבושים בתנועת הרכבות. השיחות בין הצדדים הגיעו לפני יומיים למבוי סתום והופסקה פעילותם של שני קווים - כרמיאל-חיפה וראשונים-לוד.

ראש הממשלה נתניהו הגיב על השבתת הרכבות ומסר: ‫״את השביתות ברכבת צריך להפסיק מייד. ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, ישבית את המדינה. הוא יחזיר אותנו אחורה לכלכלת הסתדרות שתפגע באזרחים. אסור לתת לזה לקרות. חייבים להמשיך קדימה עם ממשלת ימין של הליכוד - כלכלה חופשית שפותחת את השוק לתחרות ומורידה מחירים לטובת האזרחים‬״.

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל דן הראל האשים אתמול את ועד העובדים של החברה כי המאבק הוא לא על הבטיחות, אלא על כסף ושליטה. "יש בערך 60 צעדים ארגוניים שהוועד נקט נגד החברה - אנחנו הכלנו את כולם ואנחנו במשא ומתן כבר חצי שנה", הסביר הראל לאסתי פרז ב"בחצי היום" בכאן רשת ב.

הראל הוסיף כי המטרה היא לשפר את השירות לציבור: "נהג עושה משמרת של שמונה וחצי שעות ביום. מתוך זה מותר לו, על פי ההסכם הקיבוצי, לנהוג שש שעות. הממוצע של נהגי הנוסעים אצלנו הוא שלוש שעות ו-29 דקות, וכדי לשפר את השירות לציבור הרכבת העלתה את כמות שעות הנהיגה נטו, מהרגע שהרכבת זזה ועד הרגע שהרכבת עוצרת, לשלוש שעות ו-55 דקות, הנהגים מתוגמלים על זה, הם מקבלים על זה פרמיה, רק זה לא נוח לכל מיני אנשים".

הפופולריים