כץ מגיב לדוח המבקר: "הוא מחמיא לי מאוד"

כץ מגיב לדוח המבקר: "הוא מחמיא לי מאוד"
שר התחבורה טוען בריאיון לירון דקל ועמית סגל כי פרסום הדוח את הדוח לפני הבחירות הפך את השיח לפוליטי. "המבקר אומר 'למה לא יותר מהר?' - שיבוא ויעשה יותר מהר", הוסיף השר. מנכ"ל הרכבת לכאן רשת ב: "כץ לא הבעיה"
מחבר ירון דקל ועמית סגל מחבר ירון דקל ועמית סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
שר התחבורה ישראל כ"ץ
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר התחבורה, ישראל כץ, הגיב היום (חמישי) לדוח מבקר המדינה החמור שעסק במשבר התחבורה הציבורית בישראל. בריאיון לתוכנית של ירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב, אמר כץ כי הוא נמצא בקשר תקין עם מבקר המדינה. "הוא מחמיא לי מאוד", אמר השר, והוסיף: "יש שם אנשי מערכת והם כותבים דוחות. אני לא אומר שהוא פרסם את הדוח בכוונה לפני הבחירות, אני רק אומר שזה הפך את השיח לפוליטי".

האזינו לריאיון המלא עם ישראל כ"ץ

כץ דחה את הביקורת שנמתחה עליו, וטען: "מבקר המדינה לא ילמד אותי מה תהיה המדיניות שלי". לדברי השר, הוא והמבקר חלוקים בנושא הטלת מס גודל על כל מכונית. "אני נגד הטלת מסים, אני בעד שהרכב יהיה יותר זול. המבקר אומר 'למה לא יותר מהר?' - שיבוא ויעשה יותר מהר".

מנכ"ל הרכבת, שחר אילון, התייחס גם הוא לנושא בתוכניתם של תמר אלמוג ומוטי גילת בכאן רשת ב. לדבריו, ישראל כץ - המכהן בעשור האחרון כשר התחבורה - הוא דווקא החלק הטוב במשוואה. "כץ הוא שר עוצמתי בליכוד ומה שחשוב במדיניות ציבורית זה מה השר מקבל בעוגת התקציב. הוא הצליח להביא נתח מספיק גדול מעוגת התקציב לתוך התחבורה. תפסיקו לרדת על ישראל כץ, הוא לא הבעיה".

האזינו לריאיון המלא עם שחר אילון בכאן רשת ב

אילון התייחס גם לעיצומים של ועד עובדי הרכבת, וטען כי חשוב להם רק כוח, כסף וכבוד. "בנט ושקד צודקים ואומרים את זה בגלוי - אולי הפוליטיקאים היחידים שאומרים את זה בגלוי - שחייבים איזון בכוח העבודה. אי אפשר שהמעסיק יהיה עם 100% כוח, וצריך גם כוח לוועדים - אבל אי אפשר בוועדים שנותנים שירותים בלעדיים כמו הכבאות או כמו הרכבת שלוועדים תהיה אפשרות להשבית את המערך הכל כך רגיש הזה, הם צריכים לקבל איזונים ותחליפים ליכולת להשבית, אסור לוועד להשבית את הרכבת".

קובי בליטשטיין, המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אמר הבוקר לדב גיל-הר בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב כי המבקר עצמו מציין בדוח שמדובר בהזנחה של שנים רבות. "עשר השנים האחרונות, הן עשר השנים שבהם מתחיל החילוץ של מערכת התחבורה הציבורית. מה שנעשה בעשר השנים האחרונות לא נעשה מעולם".

הפופולריים