גורם בארצות הברית אמר היום (רביעי) כי טיל איראני ששוגר לעבר טורקיה יורט על ידי ספינה אמריקנית.
מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי טיל בליסטי איראני ששוטה לעבר טורקיה הופל על ידי כוחות נאט"ו במזרח הים התיכון. על פי הדיווח, חלקי הטיל נפלו בעיר הטאי שבדרום המדינה ולא היו נפגעים.
הטיל הבליסטי עבר דרך שמי עיראק וסוריה, ונועד לחדור למרחב האווירי הטורקי. מחוז הטאי, בו נפלו שברי היירוט, לא נמצא בדרך לישראל, אבל כן בדרך לבסיס אנג'ירליק - בו נמצאים כוחות אמריקניים.
בהודעה של משרד הביטחון הטורקי נכתב: "טורקיה מזכירה לכל גורם אזורי, כי אנקרה שומרת לעצמה את הזכות להגיב לכל פעולה עוינת נגדה.
מקור דיפלומטי טורקי אמר לרויטרס כי שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן, שוחח עם מקבילו האיראני עבאס עראקצ'י והביע את מחאתו על שיגור הטיל הבליסטי לעבר המרחב האווירי של המדינה.
נאט"ו גינו גם הם את שיגור הטיל הבליסטי: "אנו עומדים איתן לצד כל בעלות הברית, כולל טורקיה, בעוד איראן ממשיכה במתקפותיה חסרות ההבחנה ברחבי האזור. עמדת ההרתעה וההגנה שלנו נותרה חזקה בכל התחומים, כולל בכל הנוגע להגנה אווירית וטילים".
טורקיה מצטרפת לרשימת המדינות שהותקפו על ידי איראן מאז פרוץ מבצע "שאגת הארי", וביניהן: ישראל, ירדן, קטר, סעודיה, בחריין, איחוד האמירויות, כווית, עומאן, קפריסין ועיראק (חבל כורדיסטן).
עוד בנושא
