מחיר נפט מסוג ברנט עלה היום (רביעי) ביותר מ-7% והגיע למחיר של מעל 119.50 דולר לחבית - המחיר הגבוה ביותר מאז יוני 2022. לפי בלומברג, העלייה החדה נובעת מהמשך המלחמה בין ארה"ב לאיראן והחשש הגובר מהפרעה באספקת הנפט העולמית.
על רקע עליית המחיר, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש אתמול (שלישי) בבית הלבן עם מנהלי חברות נפט וגז כדי לדון על השלכות האנרגטיות סביב המלחמה באיראן.
לפי בלומברג, העלייה החדה נובעת מהמשך המלחמה בין ארה"ב לאיראן והחשש הגובר מהפרעה באספקת הנפט העולמית.
אתמול פורסם כי איחוד האמירויות הכריזה על פרישה מארגוני יצואניות הנפט OPEC ו-OPEC+, צעד שיאפשר לאיחוד האמירויות להגדיל את ייצוא הנפט שלה ללא הגבלות, וכך להביא לירידת מחירי הנפט בעולם, וגם לגרוף רווח לעצמה.
