צבא ארצות הברית אישר הלילה (בין שישי לשבת) כי תקף במצר הורמוז - זאת בתגובה על ירי איראני אתמול לעבר ספינה שנשאה את דגל סינגפור במצר. יעדי התקיפה היו מחסני טילים וכטב"מים ואתר מכ"ם חוף.
זמן קצר לפני כן, איים נשיא ארצות הברית טראמפ להגיב לתקיפה האיראנית במצר הורמוז אמש, ואמר: "אני לא אוהב את זה שאיראן ירתה אתמול לעבר ספינה". כשנשאל אם יגיב להפרה השיב: "אתם תגלו".
באיראן הדגישו ש"המצב במצר הורמוז לא ישוב למה שהיה לפני פרוץ המלחמה", וקראו לכלי שייט במצר לעבור דרך הנתיב עליו הכריזו הרשויות האיראניות, שכן "לא יוכלו להבטיח את ביטחון כלי השייט אם יחליטו לשוט בדרך אחרת". בתוך כך, דיווח איראני טען הלילה כי משמרות המהפכה תקפו מטרות אמריקניות במפרץ בתגובה על התקיפה בהורמוז.
