צוקרברג לקונגרס: "פייסבוק לא עשתה מספיק למניעת התערבות בבחירות"

צוקרברג יעיד: "לא עשינו די למנוע התערבות זרה"
מייסד הרשת החברתית הגיע לשימוע בקונגרס במראה לא שגרתי עבורו - בחליפה ועניבה. "לא פעלנו מספיק למנוע הסתה, אני מצטער על כך", יגיד בעדות שפרטיה נחשפו
מחבר עמיחי שטיין מחבר עמיחי שטיין
Getting your Trinity Audio player ready...
מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג
צילום: צילום: אי-פי

עדותו של מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, פורסמה הערב (שני) לקראת הגעתו לוועדת הסנאט מחר, ולוועדת הקונגרס ביום רביעי. הערב הוא הגיע לקונגרס במראה לא שגרתי מבחינתו של איש הטי-שירט והקפוצ'ון – לבוש בחליפה ועניבה.

צוקרברג יתייחס לסערה שאופפת את הרשת החברתית שבראשה הוא עומד, לפיה חברת הנתונים קיימברידג' אנליטיקה ניצלה מידע שהחברה אגרה על כ-50 מיליון משתמשים. בעדותו צפוי צוקרברג לומר כי הרשת החברתית הגדולה בעולם לא עשתה מספיק כדי למנוע התערבות זרה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, כמו גם למניעת הסתה, וכי הוא מצטער על כך. הוא עתיד לקחת אחריות אישית ולהודות בטעות שלו. "אני התחלתי את פייסבוק, ואני אחראי למה שקורה פה", יגיד.

מנכ"ל פייסבוק ינסה להציג את הצדדים החיוביים של הרשת החברתית. כך, למשל, יזכיר את קמפיין "גם אני" (#MeToo) וקמפיינים נוספים לגיוס כספים לנזקקים. "פייסבוק היא חברה חיובית ואידיאליסטית, ואנחנו צריכים לוודא שהיא תהיה מקום חיובי", יאמר בעדותו.

ההודעה שפייסבוק מציגה למשתמשיה

במסגרת הקמפיין היח"צני של פייסבוק, החברה החלה הערב להודיע לאותם 87 מיליון משתמשים שהמידע עליהם הגיע לידי "קיימברידג' אנליטיקה". יתר המשתמשים, יותר משני מיליארד, קיבלו הודעה ובה פירוט של אילו אפליקציות ניתן היה להתחבר לחשבון – ומה המידע שאותו ראו.

השבוע הודיע צוקרברג כי החברה תדרוש ממי שמפרסם מודעות פוליטיות להצהיר מי משלם בעבורן ולאמת את זהותו. בנוסף לכך, מנהלי דפי פייסבוק שיש להם עוקבים רבים יידרשו לאמת את זהותם ואת כתובתם. לדברי צוקרברג, הצעד הזה יקשה מאד על מי שינסה לעשות מה שהרוסים עשו לפני הבחירות, כשהשתמשו בחשבונות מזויפים לפרסם מודעות.

עוד הודיע מנכ"ל פייסבוק כי הוא תומך בחוק חדש בשם Honest Ads Act שמגביר את הרגולציה על פרסום פוליטי ברשתות החברתיות. לפי החוק, כל פלטפורמה דיגיטלית עם יותר מ-50 מיליון כניסות בחודש, תאלץ לקיים רישום של גורמים שקנו שטחי פרסום למטרות פוליטיות, בסכום שעולה על 500 דולר.

הצעדים של פייסבוק מגיעים על רקע שערוריית דליפת המידע האישי מהרשת החברתית, במסגרתה הודתה החברה כי המידע של כמעט כלל המשתמשים היה נגיש לצד שלישי. הסערה החלה לאחר שפייסבוק חסמה את חברת הנתונים קיימברידג' אנליטיקה בגין ניצול מידע מצד החברה.

תחקיר שפורסם בבריטניה הציג הקלטות של גורמים בכירים בחברה כשהם מתרברבים ביכולותיה להשפיע על מערכות בחירות במדינות בעולם. בעקבות כך הודיעה פייסבוק כי היא מסירה את האפשרות לחפש משתמשים לפי מספר טלפון או כתובת דואר אלקטרוני לאחר שגורמים זדוניים ניצלו לרעה את האפשרות הזו וקצרו מידע על אודות משתמשים מתוך רשימות טלפונים או כתובות דואר אלקטרוני שהיו ברשותם.

הפופולריים