בשבןע שעבר הודיעה טסלה כי היא מורידה את מחירי כלי הרכב שלה בכ-20% ברחבי העולם. בשיחה עם מנכ"ל טרייד מוביל, שגיא מגר, הוא הסביר היום (ראשון) בכאן 11 מה הסיבות וההשלכות של המהלך. לדבריו, ההוזלה מגיעה עקב התחרות בשוק ועליית הריבית.
לטענתו, חברת טסלה עברה אתגרים משמעותיים ברחבי העולם. פעם אחת הם לא עמדו ביעדיהם בשוק ההון, דבר קריטי לחברה ציבורית, ואילון מאסק אמר שהמחירים היו גבוהים מדי. בנוסף, בשנים האחרונות התפתחה תחרות בשוק הרכבים החשמליים, בעיקר סינית, אך גם של סוכניות רכב אירופאיות והן נוגסות בנתח של טסלה.
טסלה חותכת מחירים בעולם - מה הסיבות ואיך מגיבים הלקוחות? מנכ"ל טרייד מוביל, שגיב מגר, עם התשובות@lielkyzer #משחקי_הכיס pic.twitter.com/8P2f40hx6y
— כאן חדשות (@kann_news) January 15, 2023
מלבד התחרות, מאסק ראה גם את עליות הריבית המשמעתיות שגורמות לצינון השוק. הוא טען כי הוא מעדיף למכור יותר ולהמשיך את הצמיחה של טסלה, ועקב כך ההוזלה במחיר. למרות שהריבית גורמת להתמתנות בביקושים, עדיין קיים פער גדול בין הביקוש להיצע, אמר מגר. "יבואני שהשיקו לאחרונה רכבים חשמליים בישראל מכרו הכל לפני שהדגמים בכלל הגיעו לארץ".הלקוחות שכבר רכשו רכב, זועמים על ירידת הערך הצפויה, שיכולה להיות משמעותית כשמחיר טסלה צפוי לרדת בכ-30,000 שקלים.
בריאיון לכאן רשת ב אמר דובי בן גדליהו, כתב הרכב של גלובס, כי ההערכות בענף הרכב היא כי טסלה מכרה בסוף השבוע האחרון 1,000 רכבים בישראל, כשבכל השנה האחרונה היא מכרה בין 5,000-6,000 דגמים. בנוסף, הוא הדגיש שירידת המחירים בישראל פגעה ביתר שאת באלו שקנו בעבר. זאת בגלל שרבים בחרו לקנות טרם עליית מס הקנייה על הרכבים החשמלים, וכעת הם יתמודדו עם ירידת ערך משמעותית.