במצרים החל היום (שלישי) קמפיין ברשתות החברתיות נגד רשת ההמבורגרים האמריקנית "ברגר קינג", אחרי שהוציאה פרסומת בהשראת הספינה שנתקעה בתעלת סואץ. פעילים מצרים קראו להחרים את הרשת ויצאו נגדה בחריפות.
View this post on Instagram
"מצרים היא לא מושא ללעג. החרימו את ברגר קינג", כתבה אחת מפעילות הרשת המצריות. פעיל רשת אחר כתב: "לצחוק על משברים של אחרים זה מחלת נפש ללא קשר לזה שאתם רק מסעדה. דעו את הגודל שלכם ודעו עד כמה מצרים מדינה גדולה".
אתמול חולצה הספינה "אבר גיוון" לאחר שישה ימים שבהם תקעה את התעלה ויצרה משבר סחר עולמי. נשיא מצרים א-סיסי הודיע אתמול כי המשבר הסתיים וציין כי העולם יכול להיות רגוע בקשר למעבר הסחורות בתעלה. בחשבון הטוויטר שלו כתב א-סיסי כי מצרים פתרה בעצמה את המשבר והודה לכל מי שהיה שותף לפעולות החילוץ.
ספינת המטען נתקעה במעבר צר ביום שלישי לפני שבוע, וגרמה לפקק תנועה בנתיב הימי שבו עוברים כ-10% מהסחר הימי העולמי. הספינה שנתקעה בתעלה בשבוע שעבר היא בין הגדולות בעולם, ומשקלה כ-220 טון.
מדובר בפעם השנייה בהיסטוריה שהתעלה נחסמה. בשל העיכובים שנגרמו מהחסימה המדוברת, מחירי הנפט בעולם החלו לעלות. שלשום המתינו יותר מ-300 ספינות מחוץ לתעלה. מאמצי החילוץ כללו שימוש בכ-14 ספינות גרר ודחפורים. אורכה של התעלה 162 קילומטרים ורוחבה - בין 250 ל-500 מטרים. החברה שבבעלותה הספינה מסרה כי אין חשש לדליפת מזהמים ומסרה ביום חמישי הצהרה שבה נכתב: "אנו מתנצלים בכנות על שגרמנו דאגה רבה לספינות ולגורמים הכלכליים הקשורים אליהן".