ביהמ"ש בניו יורק: טראמפ שיקר שנים בנוגע לנכסיו

ביהמ"ש בניו יורק: טראמפ שיקר שנים בנוגע לנכסיו
השוט קבע כי הנשיא לשעבר ניפח "שוב ושוב" את עושרו - עד 3.6 מיליארד דולר יותר - בדוחות הכספיים שהציג לבנקים ולחברות ביטוח. עורך דינו: הוא והנאשמים האחרים יערערו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
דונלד טראמפ, אפריל 2023
צילום: אי-פי

הצרות המשפטיות של טראמפ ממשיכות: בית משפט בניו יורק קבע הלילה (רביעי) כי נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הציג "שוב ושוב" מצג שווא אודות שווי נכסיו בפני בנקים וחברות ביטוח. מדובר בהצגת 2.23 ובמדד אחד ב-3.6 מיליארד דולרים יותר מהשווי האמיתי.

השופט ארתור אנגורון קיבל את עמדת התביעה לפיה טראמפ ניפח באופן מלאכותי ובלתי-חוקי את הערכת השווי בדוחות כספיים שנתיים שניתנו לבנקים ולחברות ביטוח. מעורך דינו של טראמפ נמסר כי הוא והנאשמים האחרים מתכוונים לערער על החלטת בית המשפט.

ההחלטה ניתנה ימים לפני פתיחת המשפט בתביעה שהוגשה על ידי התובעת הכללית בניו יורק לטישיה ג'יימס, שנערך ללא חבר מושבעים. "המסמכים מכילים בבירור הערכות שווי מרמה שהנאשמים השתמשו בהן בעסקיהם", כתב השופט. הוא קבע כי לא מדובר רק בהגזמה בנוגע להונו של טראמפ, אלא גם שהנשיא לשעבר, חברת "טראמפ" שבבעלותו ובכירים בחברה אף שיקרו פעם-אחר-פעם בדוחות הכספיים השנתיים שהגישו.

בפוסט ברשת החברתית שלו, טראמפ כינה את המיוחס לו כטענות "מגוחכות ולא נכונות" וכינה את השופט "משוגע". לדבריו, "זו החלטה פוליטית וציד מכשפות ברמה שלא נראתה כמותה. אם הם יכולים לעשות לי את זה, הם יכולים לעשות לכם את זה".

הפופולריים