מנכ"ל טוויטר אילון מאסק, ביקר וסייר בעוטף עזה יחד עם ראש הממשלה נתניהו, לאחר שהגיב על ציוץ אנטישמי, לעיני 160 מיליון העוקבים שלו: "אמת לאמיתה". בציוץ המדובר, אלמוני טען כי היהודים הם "האשמים", וכי קהילות יהודיות "מעודדות שנאה ללבנים". מאחורי הדברים עומדת תיאוריית "ההחלפה הגדולה", לפיה היהודים זוממים לגרום "להחלפת" הנוצרים הלבנים, המהווים את פלח האוכלוסיה העיקרי באירופה, במהגרים מוסלמים.
הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי, לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים
על אף שטען כי הביקור בארץ בזמן המלחמה הוא לא "ביקור התנצלות" - הוא דווקא כן התנצל על התגובה שלו לציוץ האנטישמי, ואמר בהתייחס למקרה: "זו הטעות הגדולה והטפשית ביותר שעשיתי".
למרות ההתנצלות - זוהי לא הפעם הראשונה שאיש העסקים מסתבך בהאשמות אנטישמיות; בתחקיר שפרסם ארגון "Media Matters", נחשף כי פרסומים המכילים תכנים ניאו-נאציים לא מוסרים מהרשת החברתית שבבעלותו - וכך מודעות פרסומת של חברות גדולות ומוכרות מתנוססות לצד תמונות של היטלר. בתגובה לכך, חברות דוגמת דיסני, אפל ו-IBM הודיעו שיפסיקו לפרסם ברשת X (לשעבר טוויטר).
דוח שניתח את הפרסומים ברשתות החברתיות אחרי טבח ה-7 באוקטובר, חשף כי חלה עלייה של יותר מאלף אחוזים בפרסומים האנטישמיים ברשת X - לעומת 26 אחוזים בלבד ברשת פייסבוק. הסיבה לנתון המדאיג - סינון התכנים ברשת של מאסק הוא מינימלי.
"הליגה נגד השמצה", שפועלת נגד אמירות אנטישמיות והשמצת העם היהודי בארצות הברית, הגיבה על הנתון: "מאסק מאפשר לאנטישמיות לפגוח ברשת החברתית שלו. האשמת היהודים הוא מקרה קלאסי של שעיר לעזאזל. לעולם לא נפסיק להילחם בשנאה". מאסק, לעומת זאת, טען: "מדובר בעלילה".