דיווח

ארה"ב: נתקוף מטרות בעיראק ובסוריה, נחסל אישים איראנים

ארה"ב: נתקוף מטרות בעיראק ובסוריה, נחסל אישים איראנים
גורמים רשמיים אמרו לאתר CBS כי ארה"ב אישרה את התוכניות למתקפה נגד המיליציות הפרו-איראניות בסוריה ובעיראק • על פי הדיווח, ארה"ב סימנה אישים ומתקנים איראניים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
תקיפת בסיס אמריקני
צילום: ללא קרדיט

דיווח ב-CBS: גורמים רשמיים בארה"ב אמרו היום (חמישי) שאושרו התוכניות לביצוע סדרת תקיפות נגד מטרות בעיראק וסוריה, שיימשכו במשך מספר ימים, בתגובה לתקיפות המיליציות הפרו-איראניות נגד כוחות אמריקניים בזמן האחרון, בין המטרות – אישים ומתקנים איראניים. המתקפה הקטלנית ביותר נגד בסיס אמריקני קרתה בתחילת השבוע בירדן, וגבתה חייהם של שלושה חיילים אמריקנים.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

למזג האוויר יש משקל לא מבוטל בעיתוי התקיפות. אף שלארה"ב היכולות הצבאיות להוציא אל הפועל תקיפות במזג אוויר גרוע, בארה"ב מעדיפים לפעול כשתהיה ראות טובה כדי לוודא שלא ייפגעו בשוגג אזרחים שיהיו בקרבת המטרות שנבחרו.

ביום ראשון האחרון, ארצות הברית הודיעה כי שלושה חיילים אמריקנים נהרגו וכ-34 נפצעו הלילה במתקפת כטב"ם על מוצב של צבא ארצות הברית בירדן, ליד הגבול עם סוריה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הטיל את האחריות לתקיפה על "קבוצות מיליציה קיצוניות שנתמכות בידי איראן ופועלות בסוריה ובעיראק".

דובר ממשלת ירדן אמר לערוץ "אל-ממלכה" הירדני כי הבסיס האמריקני שהותקף נמצא מחוץ לגבולות ירדן. גם ערוץ אל-מיאדין הפרו-איראני דיווח כי הבסיס האמריקני שהותקף הוא בסיס אל-תנף, שנמצא בשטח סוריה, סמוך למשולש הגבולות סוריה-ירדן-עיראק, וכי הכטב"ם הצליח לחדור את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת שבבסיס. 

לדברי ביידן, "הנופלים סיכנו את שלומם למען שלום אחיהם האמריקנים, בעלי בריתנו ושותפינו שעימם אנו עומדים במאבק בטרור. לא נעצור את המבאק הזה". לטענת מקור במיליציות הפרו-איראניות בעיראק שדיבר עם ערוץ אל-ג'זירה, עד היום המיליציות ביצעו 178 תקיפות - בשטחי עיראק, סוריה וישראל.

צבא ארצות הברית הפציץ בחודש נובמבר האחרון שני אתרים באל-מיאדין ובאל-בוכמאל שבמזרח סוריה, של משמרות המהפכה של איראן ושל קבוצות המסונפות לה. זאת בתגובה לתקיפות לעבר כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה. אחד מהאתרים שהותקפו היה מטה של משמרות המהפכה והשני מתקן לאחסון נשק.

הפופולריים