המרצה הישראלי שכניסתו ל"קולומביה" נאסרה בריאיון: "קורה אולי לראשונה מאז גרמניה הנאצית"

"אולי הפעם הראשונה מאז הנאצים שמרצה יהודי גורש מעבודתו"
ד"ר שי דוידאי הוא פרופסור למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה שהגיע ליום שגרתי בעבודתו - ולא הורשה להיכנס
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
שי דוידאי
צילום: כאן BOX

ברקע התקריות האנטישמיות במוסדות להשכלה גבוהה בארצות הברית, המרצה הישראלי ד"ר שי דוידאי, שלא הורשה להיכנס לקמפוס באוניברסיטת קולומביה מחשש לביטחונו, התראיין היום (שלישי) בחדשות הערב. "אני לא בטוח אבל זו אולי הפעם הראשונה מאז גרמניה הנאצית שלא מרשים למרצה יהודי להיכנס למקום שבו הוא עובד", אמר דוידאי.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים מחריפות | יואב זהבי

דוידאי, פרופסור למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה, וממבקריו החריפים של המצב בקמפוסים בארצות הברית מאז 7 באוקטובר, ניסה אתמול להיכנס למתחם שבו פועלים המפגינים הפרו-פלסטינים ולהקריא את שמות החטופים - אך כניסתו נחסמה. "אני הגעתי ביום שני בבוקר וביטלו את כניסתי לקמפוס, נאמר לי שאם ארצה לעשות הפגנה נגדית - אעשה אותה באזור אחר בקמפוס. הסברתי שאני רק מרצה פה, שאני לא רוצה לעשות הפגנת נגד, אבל לא נתנו לי להיכנס". 

מדוע צעירים אמריקנים תומכים בחמאס?

באוניברסיטאות בארצות הברית מתפשטת השנאה לישראל והתמיכה בחמאס. סקר של מכון RMG, שבוצע אתמול, חשף מה עומד מאחורי פעילות הצעירים בקמפוסים והתמיכה המקוממת בחמאס. אחת השאלות בסקר הייתה: האם אתה מאמין שעושרה וכוחה הצבאי של ישראל הופכים את המבצע נגד חמאס ללא צודק. 58% מהמצביעים לא מאמינים כי עושרה וכוחה של ישראל הופכים את המלחמה בחמאס ללא צודקת, אך 47% בקרב בני 24-18 ענו בחיוב על שאלה זו.

על פי הסקר, רבים מהצעירים האמריקנים תופסים את ישראל כיישות מדכאת. 33% מהעונים לסקר בקרב גילאי 24-18 אמרו כי לישראל אין זכות קיום כאומה במזרח התיכון. בסך הכול 10% מהעונים על הסקר ענו תשובה דומה.

הפופולריים