"שוקולד דובאי", חטיף שוקולד במילוי פיסטוק וקדאיף, צבר פופולריות רבה בשנה האחרונה והפך לטרנד טיקטוק שכל מי שמחובר בדרך כזו או אחרת לרשתות החברתיות קרוב לוודאי נתקל בו. על פי דיווחים בעולם, הביקוש הגבוה לחטיף שמקורו באיחוד האמירויות הוביל לזינוק במחירי הפיסטוק ובעקבות זאת גם למחסור ובעיות באספקה.
בשנת 2024, טרם פרץ החטיף האמירתי לתודעה בעקבות פעילותם של משפיעני רשת ברחבי העולם, מחיר של 450 גרם פיסטוק (שווה ערך לפאונד אחד) עמד על 7.65 דולרים, וכעת המחיר לאותה כמות פיסטוק האמיר ל-10.30 דולרים. על פי דיווח ב"אובזרבר" הבריטי, בעקבות הביקוש הרב והחשש ממחסור חפיסות שוקולד דובאי נמכרות במשורה ברחבי העולם.
איראן, יצרנית הפיסטוק השנייה בגודלה בעולם, היא הביטוי הבולט ביותר לביקוש, כאשר בששת החודשים האחרונים היא הגדילה ב-40% את הייצוא לאמירויות, לעומת היקף ייצוא הפיסטוק שלה ב-12 החודשים שקדמו לזה. הפיננשל טיימס התייחס גם להשפעה על השוק האמריקני ודיווח כי מגדלים בקליפורניה, שעסקו בעיקר בגידול שקדים, עברו לגידול של פיסטוקים אך אלה לא יזכו ליבול עד חודש ספטמבר בשנה הבאה.
שוקולד דובאי נוצר לראשונה בשנת 2021 על ידי שוקולטייר מדובאי, תחת חברה בשם Fix Dessert Chocolatier. החברה המייצרת בחרה להעניק לו את השם "Can't Get Knafeh of It", בעקבות המילוי שלו שמזכיר את טעמו של הקינוח המזרח תיכוני - כנאפה.
החטיף האמירתי פרץ לתודעה שלנו ב-18 בדצמבר 2023, כאשר משפיענית הרשת mariavehera257 פרסמה סרטון בטיקטוק, בו צילמה את עצמה אוכלת סוגים שונים של שוקולד מבית Fix Dessert Chocolatier, כולל שוקולד דובאי. הסרטון צבר יותר מ-120 מיליון צפיות עד כה, והוא נחשב לגורם העיקרי לפופולריות שלה זוכה החטיף.