התאונה ליד נתב"ג: הוארך מעצרו של נהג האוטובוס

התאונה ליד נתב"ג: הוארך מעצרו של נהג האוטובוס
אלכסנדר לייבמן, בן 44 מחיפה, חשוד בגרימת מוות ברשלנות של ארבעת ההרוגים. השוטרים ערכו לו בדיקות דם ושתן כדי לבדוק האם היה תחת השפעת סמים בזמן הנהיגה. יו"ר ארגון הנהגים: "יש נהגים שנוסעים שעות בלי הפסקה. אנחנו מתריעים שמדובר בפצצה מתקתקת"
מחבר איתי שיקמן ודניאל אלעזר מחבר איתי שיקמן ודניאל אלעזר
התאונה ליד נתב"ג, דצמבר 2019
צילום: צילום: פלאש 90

נהג האוטובוס שהתנגש בקיר בטון של תחנת נוסעים סמוך לצומת בדק שבכביש 40, נעצר הבוקר (שני) לאחר שנחקר במהלך הלילה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות דעת וסטייה מנתיב. מעצרו של הנהג, אלכסנדר לייבמן מחיפה בן ה-44, הוארך בהסכמה בארבעה ימים. בתאונה בקו 947 נהרגו ארבעה מהנוסעים ונפצעו 14. כעת מאושפזים בבתי החולים פצועה אחת במצב קשה ושניים במצב קל, השאר שוחררו לבתיהם. 

יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים ישראל גנון אמר בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה" בעקבות התאונה כי "הנהגים נמצאים תחת לחץ עצום. יש נהגים שנוסעים שעות בלי הפסקה. אנחנו מתריעים שמדובר בפצצה מתקתקת, חייבים לתת כלים לנהגים להיות רעננים".

האזינו לריאיון עם ישראל גנון

"בארץ יש נהגים שנוסעים 12 שעות ואף יותר. חייבים לעשות משהו נגד זה", הוסיף גנון בריאיון לליאת רגב. "החקירה תימשך, תמיד הנהג יצא אשם. לא מסתכלים על שרשרת האירועים שהובילה לכך. החברות דוחפות את הנהגים. אני לא יודע אם זאת החלטה של ההנהלה, אבל מצופפים להם את הקווים". 

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מסרה בתגובה: "מצער שיש מי שמנצל את האירוע הטרגי לצרכיו. אנו נמתין לתום חקירת המשטרה. המשרד פועל בשיתוף עם הנהגים ועסוק רבות בשיפור תנאי הנהג. אנו מזמינים את ארגון הנהגים לעבוד איתנו כתף אל כתף על מנת להמשיך ולדאוג לביטחונם של הנהגים". 

יעקב (שם בדוי) שעבד כנהג בקו סיפר בתוכנית קלמן-ליברמן: "הקו הזה ידוע לשמצה. זה קו מאוד ארוך שאורך במינימום שלוש שעות וחצי. הוא ארוך ומייגע ולא קיימת הפסקה לנהג. לאחר מכן, היינו מגיעים לתחנה, לא מוצאים חנייה ואז הייתה נגמרת ההפסקה וצריך לצאת לעוד נסיעה". 

הפופולריים