מאיר שפיגלר, לשעבר מנכ"ל ביטוח לאומי, הדף היום (שני) את הביקורת שהוצגה בדוח מבקר המדינה - שטוען כי הרפורמה בביטוח הסיעודי, שנעשתה ב-2018, פוגעת ביציבות הפיננסית של המוסד. "כמובן שאם פשוט לא נשלם את הקצבאות והגמלאות שמגיעות למבוטחים - אז הגוף לא יהיה גירעוני", העיר שפיגלר בתוכנית "זה מגיע לכם" ברשת ב'.
שפיגלר הסביר שלפני הרפורמה, שייושמה בעקבות הערות המבקר מ-2017, קשישים במצב סיעודי נאלצו לעבור "בדיקות משפילות ומבזות" בבתיהם. "פעם היו אומרים לקשיש: 'לא התכופפת מספיק', אנחנו עשינו בדיוק את מה שמוטל עלינו כחברה נורמטיבית שרוצה להתייחס בכבוד כלפי אלה שבגרו בה", הוא אמר. "לפני כן אנשים לא קיבלו את מה שהם היו אמורים לקבל על פי חוק. אנחנו דאגנו לכך שכל אלה שנדחו בתירוצים הזויים יקבלו את המגיע להם".
בריאיון שפיגלר התייחס ל"הסכם העודפים" שיש לביטוח הלאומי עם משרד האוצר, במסגרתו עודפים פנסיוניים מהביטוח עוברות לשימוש המשרד. "משרד האוצר מזה עשרות שנים מתייחס לכספי המבוטחים – שהם פרמיה ביטוחית ששולמה כדין – כאל מס לכל דבר, והוא עושה בהם כבתוך שלו. לדעתי זה דבר בלתי חוקי בעליל", אמר. "כשאני הייתי בביטוח הלאומי וניסיתי לעצור את זה ולדרוש את הכספים בחזרה לטובת המבוטחים - איימו עליי".
שפיגלר הוסיף: "איימו עליי באחריות אישית ומתן דין וחשבון על "נזקים" שלכאורה אני גורם למדינה, כשבפועל כל מה שניסיתי לעשות מתוקף תפקידי הוא לוודא שהאזרחים ששילמו פרמיה ביטוחית יקבלו את מה שמגיע להם".
