נציבות תלונות הציבור על התביעה מתחה ביקורת על הפרקליטות, ובעיקר על גורמי הייעוץ המשפטי לממשלה, על טיפול ממושך מדי בערר. במשך כשנתיים וחצי היה מונח על שולחן הפרקליטות ערר שהגישה אם לילד שחשדה כי יש אלימות בגן הילדים שלו עד להחלטה לסגור את תיקי החקירה של המקרה. כך פורסם הבוקר (שישי) בכאן רשת ב.
על פי הנחיית פרקליט המדינה, היה על פרקליטות המחוז הרלוונטית להעביר את עמדתה בערר תוך 45 יום למחלקת העררים שבפרקליטות המדינה, וזו הייתה צריכה לקבל החלטה בתוך חצי שנה. ממלאת מקום נציב תלונות הציבור, עורכת הדין ליעד צדר מאיר, כתבה כי הפרקליטות וגורמי הייעוץ המשפטי לממשלה כשלו בעמידה בסדי הזמנים הנוגעים לטיפול בערר שעניינו אלימות מסוג פשע. לדבריה, השיהוי מקבל משנה חומרה נוכח הפניות הרבות של האם, תשע במספר, בבקשה לברר את סטטוס הטיפול בערר.
"ההתנהלות אינה תקינה ואין לקבל מצב שבו פניותיו של עורר הממתין בכיליון עיניים להחלטה בעררו, חוזר ופונה בבקשה לקבל עדכון על סטטוס הטיפול בו, אך נותר ללא מענה", כתבה צדר מאיר. "קביעה זו מקבלת משנה תוקף שעה שעניינו של הערר הוא בחשדות של הפונה כי בנה רך השנים נפגע על ידי צוותי גן הילדים שבו שהה".