יום הזיכרון לשואה ולגבורה התשפ"ג: צפירה בת שתי דקות נשמעה היום (שלישי) ברחבי הארץ ואחריה החל טקס הנחת הזרים באוהל יזכור ביד ושם. ב-11:00 התקיים בכנסת מעמד הקראת שמות קורבנות השואה והנחת זרים. אירועי יום הזיכרון ייחתמו בטקס בבית לוחמי הגטאות בסימן "מורשתנו לדורות הבאים".
בפולין החל ב-14:00 מצעד החיים שיצא ממחנה ההשמדה אושוויץ. המצעד מועבר במשדר מיוחד בכאן 11. המצעד שב למתכונתו הרגילה אחרי שלוש שנים. יצעדו בו יותר מ-10,000 בני אדם, בהובלת 40 ניצולים. לרגל ציון 80 שנה למרד גטו ורשה, הוא ייערך בסימן "הגבורה היהודית בשואה ורוח האדם".
האירועים לציון היום נפתחו אמש בעצרת הממלכתית ביד ושם. נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא בנאומו לאזרחי המדינה "להשאיר את הימים הקדושים האלה, שמסתיימים ביום העצמאות, מעל לכל מחלוקת ולהתייחד בשותפות באבל ובזיכרון".
שנתיים בבור טחוב ואפל | האזינו להסכת עוד יום