מחקר חדש קובע כי רבים בוחרים את יעד החופשה שלהם לפי כמות הלייקים שהם מעריכים שיקבלו. ד"ר אשר עידן, מומחה לרשתות חברתיות, מספר בראיון ל"צבע הכסף" בכאן רשת ב' כי המציאות הזו כבר כאן.
"יש לי ידיד שרצה לנסוע לקריית שמונה ב-1,500 שקל", אמר ד"ר עידן. "אבל אי אפשר לצלם שם. אז הוא טס לסן-פרנסיסקו, ובמקום 2,000 שקל זה עלה לו 20 אלף שקל. שם הוא צילם תמונות בקמפוס של גוגל, פייסבוק, אפל, מגשר הזהב. זה היה מאוד מרשים וראיתי איך הגיבו ושאלו. הוא היה מרוצה מהתגובות בפייסבוק, לא מהטיול עצמו, שעשה לו חור בכיס".
עם זאת, ד"ר עידן סבור כי יש בכך גם צדדים חיוביים. "נרקיסיזם זה לא ביטוי לשטחיות, אלא לעומק", אמר. "מי שמביע את עצמו, זה מעיד על עומק".
האזינו לראיון המלא: