לפי הסתדרות המורים, כ-20 אלף מורים ומורות הגיעו הערב (שני) להפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב נגד משרד האוצר ובעד העלאת שכר המורים. בהפגנה תקפה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד את שר האוצר אביגדור ליברמן: "לצערי הרב שר האוצר נפל למכודת של פקידי האוצר. הוא הוכיח שהוא רואה במורים בייביסיטר".
לפי הסתדרות המורים כ-20 אלף עובדי ועובדות הוראה, הורים ותלמידים הגיעו לאחת מהפגנות הכוח הגדולות ביותר של המורים בשנים האחרונות - והאש מכוונת לעבר ליברמן. הדיווח של @lirankog מרחבת מוזיאון תל אביב ב-#חדשותהערב pic.twitter.com/LIBBqGvvbf
— כאן חדשות (@kann_news) May 30, 2022
עוד אמרה בן דוד: "פקידי האוצר תוקעים מקלות בגללים והם עסוקים רק באיך לחסוך בכסף על גב עובדי ההוראה. יש לי חדשות בשבילם - זה לא יקרה".
הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, ובחינוך המיוחד, הסתיימו היום בשעה 13:00 כדי לאפשר לכל עובדי ההוראה להספיק להגיע להפגנה. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון צייצה הערב על מחאת המורים: "עוצמת מחאת המורות והמורים מציפה את גודל המצוקה בשטח וממחישה שהזמן דוחק יותר מתמיד. נמשיך להילחם כדי ששכר המורים יעלה משמעותית ומעמד המורה יתחזק".
על בימת המחאה, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נשא דברים ואמר כי "אין מאבק צודק יותר". חולדאי המשיך ואמר: "תארו בדמיונכם מדינה שבה החלום של כל צעיר וצעירה הוא להיות מורה, להיות גננת - כך צריך להיות. הגיע הזמן לשינוי".
"השכר פשוט מביש", אמרה מחנכת בבית ספר ברמת השרון, מיטל שיר, לאסתי פרז בכאן רשת ב. "אני עם ותק של 15 שנה במקצוע, בדרגה 5, ומרוויחה עשרת אלפים שקלים בחודש, יחד עם תפקידים נוספים שלקחתי על עצמי. עשיתי הסבה להוראה כי באתי ממקום של אידאולוגיה. היום מתחיל ב-7:30 בבוקר ומסתיים לא לפני 22:00-21:00 בלילה. זה להיות אמא לעוד 35 ילדים".
האזינו לריאיון עם המחנכת מיטל שיר בתוכנית "בחצי היום"
לדבריה, "רק בדרך הזו, כשאנחנו אומרות בואו ותצאו מהעבודה יותר מוקדם, מישהו למעלה מתעורר. החינוך צריך להיות בראש סדר העדיפויות. רוב המורים שמחזיקים היום את מערכת החינוך הם בני 60-50. תוך 8-7 שכבת הגיל הזו תעזוב את המערכת ונישאר בלי מורים. אנחנו רגע לפני משבר. גם הילדים אומרים שמגיע לנו. יש לי תלמידים בוגרים שיבואו להפגנה היום".
שר האוצר ליברמן הציג אמש תוכנית ל"ייעול מערכת החינוך". השר אמר במסיבת עיתונאים כי הוא לא חולק על הצורך בהעלאת שכר המורים, אלא תומך בהעלאתו באופן דיפרנציאלי תוך תגמול מורים מצטיינים: "עלינו להתמקד גם בפרמטר העיקרי בשכר המורים, שנכון להיום הוא ותק ולא מצוינות - אנחנו רוצים לשים את המצוינות במרכז".