"600 שקל זה אוכל לשבוע וחצי": המובטלים שחוששים מהיום שאחרי החל"ת

המובטלים שחוששים מהיום שאחרי החל"ת
הם הוצאו לחל"ת בתחילת משבר הקורונה, וטרם הוחזרו לעבודה על ידי המעסיק שלהם. הם רוצים לעבוד, אבל עדיין אין צורך בהם. כבר שנה מאות אלפי ישראלים נמצאים בחל"ת, בלי עבודה. אלה האנשים שמתקיימים מדמי האבטלה, ובעיקר חוששים מ-21 ביוני, אז תפסיק המדינה לשלם את המענקים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
המובטלים חוששים מהיום שאחרי
צילום: מהדורה 10.3.21

צפו בכתבה

הם הוצאו לחל"ת לפני שנה, בתחילת משבר הקורונה, והמעסיק שלהם טרם החזיר אותם לעבודה. הם רוצים לעבוד, אבל עדיין אין בהם צורך. כבר שנה מאות אלפי ישראלים נמצאים בחל"ת, בלי עבודה. כתב כאן חדשות פגש את מי שמתקיימים מדמי האבטלה, ובעיקר חוששים מ-21 ביוני, אז תפסיק המדינה לשלם את המענקים.

רבקה ויטנברג, עובדת ניקיון, שעבדה בשכר של 4,800 שקלים ועכשיו מקבלת 4,200 שקלים, מספרת כי ההפרש אולי זניח, אבל המשמעות גדולה. "600 שקלים בשבילי זה בערך רבע שכר דירה, זה אוכל לשבוע וחצי, וזו האפשרות לעשות כיף עם חברים פעם אחת בחודש".

"הגעתי לסיטואציה שהרגשתי שאלוהים נגע בי, מה שתמיד חלמתי", סיפר יובל שני, שפוטר ממועדון הכדורגל של עירוני מודיעין ומייד אחר כך הוצא לחל"ת מפארק המים שבו שימש מציל. שני הוסיף שזו הפעם הראשונה שהוא בלי עבודה. "לא מכיר את המושג הזה אבטלה", אמר וציין שכדי לשדר ש"הכול בסדר" הוא נאלץ "לאכול" את החסכונות שלו כדי לפרנס את אישתו וארבעת ילדיו.

הפופולריים