גורם המעורב בעבודות הרכבת הקלה בתל אביב אמר היום (שני) לכאן חדשות כי העיכוב בעבודות נובע בעיקר מיעדים לא ריאליים שנקבעו לפני כמה שנים. לטענתו היה ברור מההתחלה שהיעדים שנקבעו אינם ריאליים, אך מנכ"ל נתיבי תחבורה עירוניים וההנהלה הקודמת לא היו מוכנים להודות בזה.
בנת"ע הדגישו כי "החריגות בלוח הזמנים החלו עוד לפני כניסת ההנהלה הנוכחית. הטענה שההנהלה אינה רוצה לעמוד בלוח הזמנים הזויה". אמש פורסם בחדשות הערב כי עבודות הרכבת הקלה בתל אביב יעוכבו בשנה, ואפשר שאף מעבר לכך. העיכוב הוא בעבודות על המנהרות וברכיבים אלקטרוניים רבים, במערכות איתות ושליטה וברשת החשמל. הקו האדום היה אמור לצאת לדרך באוקטובר בשנה הבאה.
דחייה נוספת ברכבת הקלה בגוש דן: מסתמן שהעבודות יסתיימו באיחור של שנה מהמתוכנן – בסוף שנת 2022@sharonidan #חדשותהערב pic.twitter.com/at4MxvxJIh
— כאן חדשות (@kann_news) 12 בינואר 2020
בשבוע שעבר ביקשה מועצת המנהלים מהמנכ"ל הערכות לגבי היקף העיכוב, אך נענתה כי המועדים אינם ברורים עדיין. בשל הדחייה בעבודות, יש תשלומים של עשרות מיליוני שקלים - שכרגע לא ברור מה המקור התקציבי שלהם, ולא ברור מה יקרה עד הקמת ממשלה חדשה.
בשובע שעבר פורסם בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב שכ-100 משפחות משכונת כפר שלם בת"א מפונות ללא פיצוי הולם לטובת בניית הקו הסגול של הרכבת הקלה. בעקבות הפרסום, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הביא לאישור הממשלה החלטה שמורה למועצת ראשות מקרקעי ישראל, להתכנס בדחיפות ולאשר מתווה פיצוי הולם לתושבי השכונה.
ההחלטה מתייחסת לתושבים המתגוררים על תווי הרכבת, אך תושבים נוספים המתגוררים בשכונה שיחפצו בכך יוכלו להצטרף אליו באותם התנאים. סמוטריץ': "לאחר שנים שאף אחד לא היה מוכן לגעת בתפוח האדמה הלוהט של כפר שלם, תוך תיאום עם התושבים, מצאנו פיתרון שיעשה צדק עם תושבי השכונה ויאפשר את המשך פיתוח הקו הסגול של הרכבת הקלה בלוחות הזמנים המקוריים".