אחד ההרוגים בתאונה הקטלנית אמש (ראשון) ליד נמל התעופה בן גוריון הוא יוסף קהלני, בן 79 מפתח תקווה. קהלני - נשוי, אב לילדים וסב לנכדים, הוא ההרוג היחיד שזוהה עד כה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. נכדתו דנה אמרה לכאן חדשות: "זה שובר את הלב, פתאומיות מטורפת. אשתו מפורקת לחלקים, אנחנו המומים מהתאונה ומחוסר האחריות של הנהג". הלוויתו של יוסף קהלני: בשעה 15:00 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.
תת-טפסר מנחם כספי, סגן מפקד מחוז מרכז כבאות והצלה, על התנגשות האוטובוס ליד נתב"ג: "החשש המרכזי הוא שהיו אנשים בתחנה. הגיע לפה מנוף והוא ירים את האוטובוס, אנחנו נבצע סריקות מתחת"@lielkyzer #חדשותהערב pic.twitter.com/rBmFbpVu1u
— כאן חדשות (@kann_news) 22 בדצמבר 2019
נהג האוטובוס אלכסנדר לייבמן, בן ה-44 מחיפה, נעצר לאחר שנחקר במהלך הלילה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות דעת וסטייה מנתיב. מעצרו הוארך בהסכמה בארבעה ימים. בחקירתו, אמר לייבמן "לא הייתי עם הפלאפון, הוא היה בתיק". והבהיר כי לא היה עייף. מחקירה ראשונית של בוחן התאונות של אגד עלה כי לא מדובר בכשל טכני. עוד עלה בחקירה כי האוטובוס עבר ביקורת בטיחות רק לפני ארבעה ימים ונמצא תקין.
התאונה הקטלנית ליד נתב"ג | עורך דינו של נהג האוטובוס: "החקירה בראשיתה. הסכמנו למעצר עד יום חמישי"@ittaishick pic.twitter.com/uEYoZQ47Qz
— כאן חדשות (@kann_news) 23 בדצמבר 2019
נוסף על כך, לפני כמה חודשים עבר האוטובוס ביקורת בלמים, וגם בדיקה זו יצאה תקינה. מהירות האוטובוס לפי הג’י.פי.אס שמותקן באוטובוס הצביעה על 60 קמ״ש. ייתכן וקיימת סטייה, אך לא כזאת שיכולה להצביע על כך שהנהג נסע במהירות מופרזת.
בתאונה בקו 947 בכביש 40 ליד צומת בזק, סמוך לנמל התעופה בן גוריון נהרגו ארבעה נוסעים ונפצעו 14. כעת מאושפזים בבתי החולים פצועה אחת במצב קשה ושניים במצב קל, השאר שוחררו לבתיהם. מסיבה שעדיין לא ברורה, האוטובוס שהיה בדרכו מירושלים לחיפה, התנגש בקיר בטון של תחנת נוסעים. מעוצמת ההתנגשות חדר לוח בטון אל דופן האוטובוס והיטה אותו על צדו.
"נפל גוש של בטון על האוטובוס. יש תקועים באוטובוס. אמרו שיש שתיים מתחת לבטון": כך נשמעה השיחה למגן דוד אדום רגעים אחרי ההתנגשות של האוטובוס בתחנה ליד נתב"ג pic.twitter.com/a8Tcc8pHMN
— כאן חדשות (@kann_news) 22 בדצמבר 2019
מתחילת שנת 2019 נהרגו 34 בני אדם בתאונות דרכים במעורבות אוטובוס. מתחילת השנה אירעו 27 תאונות קטלניות במעורבות אוטובוס. במהלך שנת 2018, מבין 10,000 אוטובוסים 62 היו מעורבים בתאונה חמורה, ו-14 מהם היו מעורבים בתאונה קטלנית. לשם השוואה במהלך שנת 2018 משאיות כבדות שמשקלן מעל 34 טון היו מעורבות בפחות תאונות חמורות בהשוואה לאוטובוסים.