בעקבות ריבוי התאונות, עיריית תל אביב מקשיחה את התנאים לקבלת רישיון להפעלת קורקינטים שיתופיים חשמליים להשכרה. החל מ-2020, חברות שיבקשו להציב כלים זעירים במרחב הציבורי בעיר, יצטרכו להתחייב, בין היתר, לספק גם קסדות ולהציב לוחיות רישוי על הכלים.
את הדרישה לסיפוק קסדה נדרשות החברות למלא עד 15 ביוני 2020. העירייה אף ביקשה לקבל סמכות אכיפה של עבירת רכיבה ללא קסדה, מה שיוסדר ככל הנראה רק עם הקמת ממשלה חדשה.
בנוסף, על החברות לדאוג שבאזורים בהם כמות הולכי הרגל גדולה, כמו במשטח העץ בנמל תל אביב, החשמל בכלים יכבה אוטומטית בכניסה. באזורים אותם העירייה מגדירה כבעלי פוטנציאל חיכוך רב עם הולכי רגל, מהירות הנסיעה תוגבל אוטומטית ל-15 קמ"ש.
כמו כן, העירייה תאפשר לציבור לצלם באמצעות אפליקציית 106 כלים שיתופיים שנוסעים על המדרכות ולשלוח את התמונה, בצירוף נקודת ציון גאוגרפית וחתימת זמן למוקד העירוני.
באשר לחניית הכלים, העירייה מרחיבה את האזורים בהם אסור לחנות, אל מחוץ לתאי חניה ייעודיים שנקבעו לטובת העניין. בנוסף לכ-220 תאי החנייה הייעודיים שסומנו ברובע 3, סומנו עוד כ-180 תאי חנייה ברובע 5. באזורים אלו לא תתאפשר סיום נסיעה ונעילת הכלים מחוץ לתאים. העירייה פועלת גם לסמן תאים ברובעים נוספים בעיר, כמו בתחנות הרכבת.
החל מאפריל, העירייה אף תדרוש מבעלי היתר למחזר את הסוללות של הכלים שיצאו מכלל שימוש מטעמים אקולוגיים.
כיום פועלים ברחבי תל אביב כ-8,000 קורקינטים חשמליים ואופניים שיתופיים. "המשימה העיקרית היא מיגור התופעה של רכיבה אסורה במדרכה", אומרים בעירייה.