בעיריית תל אביב ממשיכים בגיבוש רפורמה שנועדה להפחית את כמות כלי הרכב בעיר. בחדשות הערב בכאן 11 פורסם הערב (שלישי) כי בין הצעדים החדשים ששוקלת העירייה: הגדלת תעריף החניה בכחול לבן, צמצום חלוקת תווי חניה וגביית כסף על חניה גם מתושבי תל אביב.
עיריית תל אביב יפו מנסה להפחית את העומס בכבישים ועל מקומות החניה ברחבי העיר. העירייה מגבשת תוכנית שתקשה על תושבי העיר לקבל תווי חניה באופן אוטומטי ותייקר את תעריף החניה בכחול לבן לתושבים ולאורחים@daniel_elazar עם הפרטים ב-#חדשותהערב pic.twitter.com/Urdncf7o39
— כאן חדשות (@kann_news) November 5, 2019
כיום בעלי מכוניות תושבי תל אביב זכאים לשני תווי חניה לכל בית אב. העירייה שוקלת להפחית את תווי החניה לאחד בלבד לבית אב. ייתכן גם שכוחו של התו הנכסף יפחת, שכן העירייה שוקלת לשוב ולגבות תשלום על חניה מתושבי העיר, כשיחנו באזורים בעיר בהם אינם גרים.
העירייה גם שוקלת להגדיל את תעריף החניה במדרכות המסומנות בכחול לבן, שנכון להיום עומד על 6.2 שקלים לשעה. צעד נוסף ששוקלת העירייה הוא הקצאת מקומות לתושבי העיר בלבד בחניוני אחוזת החוף בשעות הלילה.
בקיץ האחרון החלה להתגבש תנועת מאבק של בעלי מכוניות תל אביבים שמחו על ביטול מקומות חניה על ידי העיריה. לא רק שעיריית תל אביב לא הכחישה את ההאשמות על ביטולי חניות, אלא אישרה שמדובר במדיניות. בכל יום נכנסים לתחומי העיר מאות אלפי כלי רכב, שמאיטים את התנועה בעיר, מסכנים הולכי רגל, מזהמים את האוויר ותופסים שטח ציבורי. היום נחשף שהעיריה מעלה הילוך במאבקה במכוניות הפרטיות.
בשבועות האחרונים פורסם כי עיריית תל אביב מקדמת יחד עם ערים שכנות מערך הסעות בשבת, שיחליף את היעדרה של תחבורה ציבורית ביום המנוחה. היוזמות לצמצום החניה ולהפעלת תחבורה ציבורית בשבת קשורות זו בזו. אחד הטיעונים השגורים בקרב בעלי הרכבים הינו שמבלי רכב פרטי אין יכולת להתנייד בשבת.
עיריית תל אביב-יפו בתגובה: "הנושא בבחינה. כל פתרון שיוחלט יפורסם לציבור בהתאם".