"לחשוב שהייתי נעלמת לילדים שלי בגלל שטות כזאת זה הפחיד אותי": כך אמרה היום (רביעי) לכאן חדשות שירי פורר, אם לשניים ממזכרת בתיה שאושפזה אתמול במצב קשה מאוד לאחר שאכלה סלט טונה בסניף ארומה בתל אביב. "הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית ונבהלתי כי אני לא אלרגית לשום דבר. אבל כל הזמן סמכתי על הצוותים הרפואיים", הוסיפה. פורר חזרה הבוקר להתאושש בביתה.
משרד הבריאות הודיע היום כי הסניף נסגר לפעילות ושבשעה 12:00 יתקיים שימוע בנושא בלשכת הבריאות בתל אביב. "דגימות נלקחו מהדג טונה שהיה בשימוש למעבדה ושאר התצרוכת הושמדה. כמו כן נאסר שימוש של משלוח דג חדש על ידי משרד הבריאות עד לקבלת תוצאות מעבדה", ציין המשרד.
הטונה שבה השתמשו בסניף ארומה בתל אביב
פורר סיפרה כי נאלצה לאכול בסניף משום שאין הרבה אופציות באזור בחול המועד סוכות: "אני לא אוהבת את הסניף שם בכלל, הוא לא מוצא חן בעיניי. אבל בחול המועד הוא אחת האופציות המעטות שיש". על התגובה האלרגית הקיצונית סיפרה: "תוך כדי שאכלתי אני אומרת לחברה שלי שהעגבניות ממש צורבות את הלשון ואז הפנים שלי צרבו והלשון שלי התנפחה, והנשימה שלי התחילה להיות כבדה. הבנתי שזאת תגובה אלרגית".
לדבריה, הרפואים סיפרו לה כי הפרמדיקים שטיפלו בה הם שהצילו את חייה: "ראיתי אותם כשהם הביאו אותי והספקתי להודות להם. שמתי לב שהם מתייחסים בחומרה למקרה". לפורר הייתה ביקורת גם על תגובת ארומה שלדבריה ניסתה לגלגל את האשמה עליה: "לא אהבתי את התגובה הראשונה של ארומה תל אביב אבל בינתיים יצר איתי קשר מישהו מארומה ואמר לי שהם סגרו את הסניף והם בודקים את הטונה בכל הסניפים. הם הכירו בזה שההודעה אתמול הייתה אומללה".
מרשת ארומה ת"א נמסר הבוקר: "רשת ארומה ת"א מבקשת לעדכן את הציבור על החלטתה לבצע איסוף והחלפה של מוצרי הטונה בכל סניפי הרשת. לפיכך, היום ומחר ייתכנו שיבושים בסניפי הרשת במכירת מנות מזון המכילות טונה.
"כפי שהודענו אתמול, מרגע שנודע לנו כי שניים מלקוחותינו אושפזו, שכרנו חברה חיצונית שתבצע בקרה ובדיקת מעבדה על מוצרי המזון שנמצאו בסניף המדובר וברשת כולה. אף שתוצאות המעבדה טרם הסתיימו, החלטנו, כמשנה זהירות, לעצור את מכירת הטונה בסניפים עד להחלפת המוצר במלואו.
"בנוסף, החליטה הנהלת הרשת לסגור, עד הודעה חדשה, את הסניף ממנו נרכשו המוצרים.
"כפי שהודענו אמש - לאחר קבלת תוצאות המעבדה והבדיקה – נפרסמם בשקיפות ובהגינות לציבור הרחב. עד אז, הסניף ממנו נרכשו המוצרים – לא ייפתח מחדש.
"אנו שבים ומדגישים כי לא התפשרנו ולא נתפשר לעולם על איכות וטריות המזון הנמכר בסניפי הרשת. מזון טרי ואיכותי הוא הבסיס לאמון לקוחותינו ואנו מתייחסים לאמון זה ברצינות רבה מאוד".
מחברת ויליגר, שהטונה שלה היא שנמכרה בארומה ת״א, נמסר: ״בהיותנו ספקי הטונה של רשת ארומה תל אביב מצאנו לנכון לציין כי כל חומרי הגלם בייצור הטונה עוברים בדיקות איכות קפדניות. בדיקות ספציפיות להימצאות היסטמין בדג הטונה נערכות שלוש פעמים לאורך תהליך הייצור, הן ע״י משרד הבריאות עם הגעת חומר הגלם לארץ, הן בכניסה למפעל ובפעם השלישית למוצרים המוגמרים. כל זאת, על מנת לוודא את תקינות המוצרים לשיווק. איננו אחראים לגבי אופן הטיפול במוצרים בסניפים לאחר פתיחתם. אנו סומכים על משרד הבריאות שיבצע בדיקה יסודית לנושא״.