יום העבודה הראשון של "נתיב פלוס": בנסיעת מבחן שערכנו הבוקר (ראשון) מנתניה לתל אביב – נמצא שכמעט ולא היה הבדל בזמן הנסיעה, שארכה כשעה וחצי. עם זאת, הקושי הגדול בנסיעה היה דווקא לצאת מהעיר נתניה. תושבים התלוננו על פקקי ענק עוד טרם הירידה לנתיב בכמה אזורים בארץ.
פקקי ענק בנתניה בעקבות הפעלת נתיבי תחבורה ייעודיים לכלי רכב שיתופיים ולתחבורה ציבורית@sharonidan pic.twitter.com/HTeUQcItmm
— כאן חדשות (@kann_news) 6 באוקטובר 2019
כאמור, בניסיון להקל את הגודש בכבישים, בכביש החוף בקטע שבין מחלף נתניה למחלף גלילות, בשני הכיוונים, רשאים לנוע מלבד התחבורה ציבורית, גם כלי רכב פרטיים שבהם נהג ולפחות נוסע אחד. בנתיבי איילון הוכשר נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית ולכלי רכב פרטיים שבהם נהג ולפחות שני נוסעים. מדובר בקטע שבין מחלף מבוא איילון למחלף קיבוץ-גלויות בכיוון צפון בלבד. שוטרים על אופנועים אוכפים את הסדרי התנועה.
מהפכת ה"קאר-פול": ממחר יחלו לפעול נתיבי תחבורה ייעודיים לרכבי "קאר-פול" ותחבורה ציבורית. במשרד התחבורה מעריכים שההפרש בזמן הנסיעה בשעות העומס בנתיב הייעודי לעומת הרגיל יהיה 20–30 דקות. מי שייתפס עובר על הכללים בפעם השנייה - ייקנס ב-500 שקלים
— כאן חדשות (@kann_news) 3 באוקטובר 2019
הדיווח של @amit1tomer ב-#חדשותהערב pic.twitter.com/RHtzB3fIyY
בחודש הראשון יינתנו דוחות אזהרה בלבד ואחר כך יוטלו קנסות. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב כי המיזם ירע את מצבו של מי שימשיך לנסוע לבד ברכבו. לדבריו, לא יהיה פתרון מיידי לבעיית הפקקים והדרך היא לתת העדפה לתחבורה הציבורית.
על הפקקים באזור נתניה אמר השר: "יש לנו נקודת תורפה אחת בפולג, אנחנו הולכים לפתור אותה כבר מחר בבוקר דרך סגירה של איזה נתיב קטן שמאפשר הורדה בתחנת אודים. אנחנו רואים שיש כלי רכב שמנסים להיכנס לנתיב הזה ומייצרים פקק כשהם מנסים לחזור חזרה אל תוך כביש החוף. בפולג נבטל את נתיב התחבורה הציבורית ונפתח את שני הנתיבים לרכב פרטי. נעשה נתיב תחבורה ציבורית אחר – קצת יותר צפונה בחיבור של נתניה אל כביש החוף ממחלף השלום".