דוח: יותר מ-70% ממוסדות החינוך חסרי אמצעי נגישות

יותר מ-70% ממוסדות החינוך חסרי אמצעי נגישות
תלמידים בעלי מוגבלויות רבים אינם זוכים למימוש זכויותיהם להנגשה פרטנית ומגיעים למערכת החינוך כשאינם זוכים להתאמות הנדרשות
מחבר לירן כוג'הינוף מחבר לירן כוג'הינוף
כיתה, בית ספר, אילוסטרציה
צילום: צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מבדיקה שערכה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות לקראת פתיחת שנת הלימודים, שנתוניה התפרסמו היום (שלישי), עולה כי תלמידים רבים אינם זוכים למימוש זכויותיהם להנגשה פרטית. על פי הבדיקה, ביותר מ-70% ממוסדות החינוך שנבדקו אין נגישות בסיסית הכוללת התקנת פיר מעלית, דרכי גישה לנכים ובתי שימוש נגישים בבניין המרכזי של בית הספר.

במערכת החינוך לומדים כ-269,400 תלמידים המוכרים כתלמידים בחינוך המיוחד, המהווים 11% מכלל התלמידים במערכת החינוך. מהם, 57% משולבים פרטנית במערכת החינוך הרגילה, 24% בכיתות מיוחדות בבתי ספר רגילים ו-19% לומדים במסגרות של חינוך מיוחד.

בשנים האחרונות טיפלה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ב–300 פניות בהן מבקשים הורים את התערבות הנציבות מול בעלי מוסדות החינוך, לרוב רשויות מקומיות, כדי לקדם את הנגשת בתי הספר. 81 מתוכן הוגשו במהלך שנת הלימודים שעברה. בין ההנגשות שלגביהן היו תלונות - 43% עוסקות בנגישות פיסית, 24% בנגישות למוגבלות שמיעה ו-10% התקבלו בנוגע למוגבלות ראייה.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברהם (אברמי) טורם אמר כי הנציבות תמשיך לפעול כדי שכל ילד עם מוגבלות יוכל ללמוד בבית ספר מונגש ומתאים לצרכיו, לאורך כל תקופת שהייתו במערכת החינוך.

הפופולריים