אמזון נכנסת רשמית לישראל: החברה האמריקנית הודיעה היום (רביעי) באתר העולמי על התחלת הפעילות שלה בישראל. לשם כך הקימה החברה גם דף רשמי בעברית והשיקה קמפיין עם מוכרים ישראליים.
החברה הודיעה כי תיכנס לשוק הישראלי כבר בחודש אפריל – אז חברות האופנה הישראליות הגיבו בירידות בשווי המניות שלהן בבורסה. ב-2018 הזמינו הישראלים יותר מ-65 מיליון חבילות מחו"ל, כשאמזון היה האתר השלישי הכי עמוס. וכשהקניות עוברות לסמארטפון, שטחי המסחר, הקניונים – הופכים מיותרים. כך למשל דמי השכירות הממוצעים בקניון גינדי TLV ירדו ב-2018 בכשליש ביחס ל-2017.
מנתוני איגוד לשכות המסחר עולה שהרכישות בתחום האופנה הן כ-60% מכלל הקניות באינטרנט מחו"ל. ובהתאם, גם מניות חברות האופנה הישראליות - פוקס, קסטרו וגולף – חטפו מכה. זאת נוכח ההערכה שהיקף הזמנת הבגדים מחו"ל רק יגדל.