כמעט 28% מהקבילות שהוגשו נגד קופות החולים ב-2017 היו מוצדקות, כך עולה מדוח נתוני נציבות קבילות של משרד הבריאות המתפרסם היום (חמישי). מהדוח עולה שבאותה שנה הסתיים בירורן של כ-15 אלף פניות וב-17.5% מתוכן הבעיה הגיעה לפתרונה בסיוע התערבות הנציבות.
מדובר בעלייה של בתלונות המוצדקות ביחס ל-2016. אז נמצאו 21% מהקבילות מוצדקות, בנוסף 19.5% מהקבילות באותה שנה הגיע לפתרון בעקבות התערבות הנציבות. במשרד הבריאות אומרים כי הנתון מעלה את הצורך בהגברת נגישות המידע ומערכות הידע בתחום הבריאות, אל ציבור המבוטחים.
הנושא העיקרי שנמצא בקבילות נגד קופות החולים נוגע לסל השירותים שמקבלים המבוטחים. יותר ממחצית מהקבילות שבירורן הסתיים ב-2017 עוסק בו. נושאים נוספים שבלטו היו בחירת נותן שירותים, רפואת חירום וטיפול מנהלי.
קופת חולים "לאומית" היא הקופה בעלת מספר הקבילות לנפש הגבוה ביותר. אחריה נמצאת קופת חולים "מאוחדת". לעומתן "כללית" היא קופת החולים עם המספר הנמוך ביותר ולאחריה "מכבי".