ממיפוי שערכה עמותת "סיכוי", עמותה משותפת ליהודים וערבים לקידום שוויון אזרחי, במקצועות הלימוד - לשון, מתמטיקה, גיאוגרפיה, מדעים ואנגלית, עלה כי החברה הערבית מודרת מספרי הלימוד. כך פורסם היום (שלישי) ב"כאן הערב" בכאן רשת ב.
על פי המיפוי, אין ייצוג של דמויות ערביות או מקומות ערבים בשם או בדימוי, פרט לספרי גאוגרפיה, שם ישנה נוכחות של החברה הערבית בהקשר לנושאים הנלמדים. מתוך 16 ספרי לימוד הנלמדים בשנת הלימודים הנוכחית בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, אין נוכחות של ערבים והחברה הערבית בספרי הלימוד.
עוד עלה כי מתוך 1,112 דוגמאות, בהן שמות של דמויות ויישובים, יש שלושה שמות ערביים בלבד ואין התייחסות למועדים החשובים בחברה הערבית. יעלה מזור, רכזת פרויקט חינוך לחיים משותפים בעמותת סיכוי אמרה בתוכנית: "רוב הילדים היהודים כמעט ולא פוגשים ערבים. אפשר לחשוב שהם פשוט לא קיימים. ככה נוצרת בורות שמביאה את הגזענות ואת הסטריאוטיפים. מערכת החינוך צריכה לגשר על הפער הזה".