מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא פרסם היום (שלישי) דוח חריף על השירות של חברת דואר ישראל. בדוח פירט המבקר שורה ארוכה של ליקויים בשירות הדואר הממשלתי. שפירא ערך סקר באמצעות שאלון מקוון באתר המשרד ובפייסבוק, אותו מילאו כ-9,600 בני אדם.
את התמונה שעלתה מהסקר כינה המבקר "עגומה". 84% הביעו חוסר שביעות רצון מאגף פניות הציבור, 64% לא היו מרוצים מהליך קבלת החבילה מחו"ל ו-55% לא היו מרוצים מדואר עוקב במעבר דירה. בדוח צוין כי בעקבות הביקורת, התחילו בדואר לגבש תוכנית שתשפר את השירות לפריפריה.
המבקר מתח ביקורת גם על משרד התקשורת, ואגף הדואר בו, שמהקמתו ועד חודש ספטמבר 2016 לא נקט כל סנקציה נגד הדואר, לא פיקח בצורה מספקת ולא טיפל בכשלים כאשר נמצאו כאלו. על פי הדוח, גם על בעלי ההיתר האחרים לחלוקת דואר לא היה פיקוח, משרד התקשורת לא אכף את חובתם לספק דואר לכלל אזרחי ישראל וכך הם לא פעלו איפה שלא כלכלי – והנטל נותר כולו על דואר ישראל, שהפסדיה הלכו ותפחו.
מדואר ישראל נמסר בתגובה כי "עיקר הדוח עוסק בשנים 2016-2015 ומחזיר אותנו אחורה לתקופה בה הדואר היה במשבר עמוק. החברה שינתה מאז את פניה וביצעה קפיצת מדרגה עצומה בשיפור השירות ללקוחות. מבקר המדינה עצמו היטיב לציין זאת בדוח וכתב: 'נבקש לציין לחיוב כי מאז תחילת הביקורת נקטה החברה פעולות לתיקון הליקויים, ובהן הקמה ותפעול של בית מיון ארצי, מרכזי חלוקת חבילות ומרכזי דוורים אזוריים'. עוד ציין המבקר כי 'בחברה עובדים רבים העושים כמיטב יכולתם לספק שירותי דואר איכותיים, והנהלת החברה בראשות המנכ"ל פועלת מסוף שנת 2015 לשיפור וייעול חלוקת דברי הדואר וזמני ההמתנה בתור ביחידות הדואר'".