*עדכון: ההסתדרות הודיעה כי המשבר נפתר, וכי נהגי הקטר ישובו לעבודתם בשעות הקרובות
שוב שיבושים: לפחות 21 רכבות, בעיקר באזור הצפון, בוטלו הבוקר (רביעי) לאחר שאמש הודיעו נהגי קטר כי הם חולים ולא יגיעו לעבודה. בסך הכל, 40 נהגים לא התייצבו הבוקר לעבודה. בין השאר בוטלו או קוצרו רכבות בקווים כרמיאל-חוף הכרמל, בית שאן, בית שמש-נתניה, חיפה, רעננה ועוד.
העובדים טוענים כי סידור העבודה החדש שקיבלו יוצר עומס בלתי אפשרי עליהם. בהנהלת הרכבת קראו לוועד העובדים ולנהגי הרכבת "להתעשת, להפגין אחריות, לא לפגוע בשירותי הרכבת ולשוב מיד לעבודה סדירה. אנו עדים הבוקר להתנהגות פראית ולא אחראית בהובלת הועד בהצהרות על חולי נהגים ופקחים באופן שפוגע בנוסעים", נמסר.
בועז הירש, סמנכ"ל נוסעים ברכבת ישראל ל-@KalmanLiebskind ו-@asaf_lib: "כרגע כ-10% מהנהגים חולים והמשמעות היא פגיעה מאוד קשה בנוסעים. אני לא רופא, אני רק משתדל להבין איך מעשר בלילה 10% מהנהגים חולים" #קלמןליברמן pic.twitter.com/P0tKeQ9qHe
— כאן חדשות (@kann_news) 20 בפברואר 2019
עוד אמרו בהנהלת הרכבת כי "מן הראוי שהציבור ידע כי החלטת הועד נובעת מהחלטת ההנהלה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מדי יום. כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות וחצי שעות לעומת שש השעות המותרות, ולאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות. זאת כאמור בעוד שההסכם הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות לנהג".
מוועד העובדים נמסר: "נהגי הרכבת הם בני אדם וגם הם עשויים לחלות. אין להם חסינות ממחלות. לא מדובר על צעד ארגוני".