ההסתדרות הודיעה היום (רביעי) כי המשבר ברכבת ישראל הגיע לסיומו והעובדים ישובו לעבודה בשעות הקרובות. המשבר פרץ אמש לאחר ששורה של נהגי קטר הודיעו כי הם חולים וכי אינם יכולים להתייצב לעבודה.
בשל כך אירעו במהלך שעות הבוקר שורה של שיבושים קשים בעבודת הרכבת. כעת הודיעה ההסתדרות כי המשבר הנוכחי בין ההנהלה לעובדים הגיע לסיומו. עוד נאמר בהודעת ההסתדרות: "בסדרת פגישות שתתקיים בהסתדרות בשבוע הבא ייפתר נושא השיבוצים והמחלוקות בין הצדדים".
בועז הירש, סמנכ"ל נוסעים ברכבת ישראל ל-@KalmanLiebskind ו-@asaf_lib: "כרגע כ-10% מהנהגים חולים והמשמעות היא פגיעה מאוד קשה בנוסעים. אני לא רופא, אני רק משתדל להבין איך מעשר בלילה 10% מהנהגים חולים" #קלמןליברמן pic.twitter.com/P0tKeQ9qHe
— כאן חדשות (@kann_news) 20 בפברואר 2019
העובדים טוענים כי סידור העבודה החדש שקיבלו יוצר עומס בלתי אפשרי עליהם. מנהל אגף תפעול נהגים ברכבת, זיו מנור, הדגיש כי התוספת לזמן הנהיגה עומדת במסגרות ההסכמים הקיבוציים. "התוספת של 20 דקות נהיגה זניחה. בלו"ז החדש ינהגו 3 שעות ו-50 דקות. המטרה היא לשפר את השירות לנוסעים ברכבות. אי אפשר להגדיל את תדירות הרכבות בלי להגדיל את שעות הנהיגה", אמר מנור לאסתי פרז ב"בחצי היום" בכאן רשת ב.
קודם לכן פרסמה הנהלת הרכבת הודעה חריפה נגד העובדים בה נאמר בין היתר: "כ-40 נהגים ו-20 פקחים הצהירו החל מאמש על מחלה. התנהלות זו הביאה לביטול רכבות נוסעים ולשיבושים בלוח הזמנים. התנהלות פראית זו, בהכוונת הועד, באה כתוצאה מהרחבת שעות הנהיגה הממוצעות ביממה מכשלוש שעות וחצי כיום לכארבע שעות, בעוד הסכם העבודה הקיבוצי מאפשר נהיגה של שש שעות מתוך משמרת של שמונה שעות".