ועד עובדי הרכבת פתח בעיצומים

ועד עובדי הרכבת פתח בעיצומים
המהלך אינו צפוי לפגוע מיידית ברכבות הנוסעים. בוועד טוענים כי הנהלת הרכבת החליטה לבטל תקנים ולפטר עובדי תפעול ופקידים בעת שהיא קולטת עוד ועוד מנהלים ומחלקת מענקים לבכירים
מחבר שרון עידן מחבר שרון עידן
Getting your Trinity Audio player ready...
רכבת ישראל
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועד עובדי הרכבת פתח הבוקר (ראשון) בעיצומים. לפי שעה לא צפוי המהלך לגרור פגיעה ברכבות הנוסעים, אולם ההערכות הן כי אם העיצומים יימשכו, עלולים להיווצר איחורים ואולי גם ביטולי רכבות. בוועד טוענים כי הנהלת הרכבת החליטה לבטל תקנים ולפטר עובדי תפעול ופקידים בשעה שהיא קולטת עוד ועוד מנהלים ומחלקת מענקים לבכירים שהובילו את הרכבת לגירעון לדבריהם.

העיצומים יקיפו כ-1,500 עובדים. בין היתר יושבתו קורסי פקדים ואתתים, ייפגעו אספקת החלפים והטיפול בציוד במוסכי החברה, הדרכות שונות יבוטלו, נהגים ישבתו וכך גם עובדים בבניין ההנהלה בלוד. עיצומים אלה מתחילים בתום שבוע שבו נפגעו רבים מנוסעי הרכבת בשל סגירת תחנת רחובות, אחת העמוסות בישראל, לצורך עבודות תשתית.

ביום שישי דווח בכאן חדשות כי אם מחלוקת נוספת בין ההנהלה לוועד העובדים - זו שנוגעת לשעות עבודתם של נהגי הקטר - לא תיפתר עד היום, מתכוונים העובדים לפגוע ביום שני בפעילות הרכבות בכמה מוקדים ברחבי הארץ. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב החליט כי סידור העבודה החדש של נהגי הקטר ברכבת ישראל יהיה תקף עד יום שלישי ובו תינתן החלטה באשר להמשך החודש. 

הדיון התקיים בעקבות עתירה של ועד עובדי הרכבת נגד ההחלטה לשנות את סידורי העבודה, כך שנהגי הקטר יעבוד כחצי שעה נוספת ביום. ביום שלישי צפוי להתקיים דיון נוסף בעניין. במהלך המאבק שובשה פעילות הרכבות כש-40 נהגי קטר הודיעו כי הם חולים ולא יגיעו לעבודה. 

הפופולריים