המשבר ברכבת מחריף: ועד העובדים הורה היום (שלישי) לעצור את כל הרכבות ברחבי הארץ, למשך כמה דקות. זאת במסגרת המאבק בין הוועד להנהלת רכבת ישראל במחאה על תנאי ההעסקה של הנהגים. כתוצאה מהעצירה צפויים שיבושים בתנועת הרכבות. השיחות בין הצדדים הגיעו לפני יומיים למבוי סתום והופסקה פעילותם של שני קווים - כרמיאל-חיפה וראשונים-לוד.
"החל מרגע זה, כל הנהגים עוצרים לחמש דקות": כך נשמעה ההנחיה לעצור את תנועת הרכבות בכל הארץ בתדר החירום@sharonidan (צילום: גילי יערי, פלאש 90) pic.twitter.com/PxNTEQv3VL
— כאן חדשות (@kann_news) 12 במרץ 2019
מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "בעקבות עצירת כלל הרכבות בארץ, תוך הוראה פראית של ועד העובדים, הפוגעת במאות אלפי נוסעים, צפויים שיבושים ועיכובים בתנועת הקווים שאינם מושבתים, לאורך כל היום. מדובר בהוראה המשתמשת בנוסעים כבני ערובה, שרק ועד חסר אחריות וחסר שיקול דעת יכול להורות. בשל הנחיה זו יחולו שיבושים לאורך שעות, עד התייצבות הרשת הארצית".
ראש הממשלה נתניהו הגיב על השבתת הרכבות ומסר: ״את השביתות ברכבת צריך להפסיק מייד. ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, ישבית את המדינה. הוא יחזיר אותנו אחורה לכלכלת הסתדרות שתפגע באזרחים. אסור לתת לזה לקרות. חייבים להמשיך קדימה עם ממשלת ימין של הליכוד - כלכלה חופשית שפותחת את השוק לתחרות ומורידה מחירים לטובת האזרחים״.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל דן הראל האשים אתמול את ועד העובדים של החברה כי המאבק הוא לא על הבטיחות, אלא על כסף ושליטה. "יש בערך 60 צעדים ארגוניים שהוועד נקט נגד החברה - אנחנו הכלנו את כולם ואנחנו במשא ומתן כבר חצי שנה", הסביר הראל לאסתי פרז ב"בחצי היום" בכאן רשת ב.
הראל הוסיף כי המטרה היא לשפר את השירות לציבור: "נהג עושה משמרת של שמונה וחצי שעות ביום. מתוך זה מותר לו, על פי ההסכם הקיבוצי, לנהוג שש שעות. הממוצע של נהגי הנוסעים אצלנו הוא שלוש שעות ו-29 דקות, וכדי לשפר את השירות לציבור הרכבת העלתה את כמות שעות הנהיגה נטו, מהרגע שהרכבת זזה ועד הרגע שהרכבת עוצרת, לשלוש שעות ו-55 דקות, הנהגים מתוגמלים על זה, הם מקבלים על זה פרמיה, רק זה לא נוח לכל מיני אנשים".
מועמד כחול לבן אבי ניסנקורן בתגובה לנתניהו על השביתה ברכבת: "נתניהו לחוץ מהחקירות ומחפש אשמים במחדלים שהוא מוביל. כל כהונתי כיו"ר ההסתדרות לא אפשרתי פגיעה בנוסעים. מחר בדוח מבקר המדינה נקרא כולנו על ההפקרות במערך התחבורה הציבורית ונדע את שכבר ידוע - לנתניהו איכפת רק מנתניהו"