הפעלת קו הרכבת מירושלים לתל אביב תידחה ל-2020

הפעלת קו הרכבת מירושלים לתל אביב תידחה ל-2020
תהליך החשמול של הקו היה אמור להתבצע בימים אלה, אך לדחייה אחראים הן עיכובים מצד ועדי העובדים והן ההיערכות הלקויה של הנהלת הרכבת ושל קבלני המשנה המתמהמהים בעבודתם. במקביל, השר כץ מקדם חקיקת בוררות חובה למפעילים ברכבת, כדי למנוע שביתות
מחבר שרון עידן מחבר שרון עידן
תחנת רכבת מרכז
צילום: צילום: גארת מיילס, פלאש 90

עוד דחייה בהפעלת קו הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב. העבודות לחשמול המסילה מנמל התעופה בן גוריון לתחנת ההגנה בתל אביב, שהיו אמורות להסתיים בימים אלה, יושלמו בסוף השנה, לכל המוקדם. חשמול הקו עד לתחנת תל־אביב השלום יושלם רק בשנת 2020. כך פורסם הערב (שבת) בחדשות השבת בכאן 11.


לדחייה אחראים הן עיכובים מצד ועדי העובדים והן ההיערכות הלקויה של הנהלת הרכבת ושל קבלני המשנה המתמהמהים בעבודתם. אי ההיערכות גם ישפיע על חשמול קווים אחרים, שהיו אמורים לעבור תהליך דומה. 

בעקבות השבתת הרכבת אתמול, שר התחבורה ישראל כץ שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לחקיקה של הנהגת בוררות חובה בסכסוכי עבודה ברכבת. זאת במטרה להחליש את הוועדים ולמנוע מקרים דומים של השבתה בעתיד.

במקביל, ועד העובדים של הרכבת שוקל להגיש תביעת דיבה נגד הנהלת הרכבת על "פרסומי השקר", לטענת הוועד, של ההנהלה אתמול. לטענת הוועד, "מלכתחילה היה ידוע להנהלה היטב שמדובר היה בהחלטה חסרת אחריות שלה, ושלוועד העובדים לא היה בזה יד ורגל".

עורכת הדין סיגל פעיל, היועצת המשפטית של הוועד, אמרה לכאן חדשות: "מהחומרים שהועברו אלינו עד כה עולה כי יש בפרסומי הנהלת הרכבת מאתמול כדי לגבש עילה של הפרת חוק איסור לשון הרע, ופרסומי כזב נגד הוועד".

הפופולריים