שיבושים קשים הבוקר (ראשון) בתנועת הרכבות מאזור אשקלון ויבנה למרכז הארץ: בוטלו הבוקר ארבע רכבות ברציפות מתחנת אשקלון, שהיו אמורות לצאת בדרכן צפונה. לנוסעים נאמר כי בעיות טכניות שונות גרמו לשיבושים. כתוצאה מהביטולים, נרשמים עומסי צפיפות חריגים במיוחד גם ברכבות במרכז ובצפון הארץ, שמסיימות את מסלולן ביעדים אחרים. הנוסעים מורדים, ונאלצים לקחת אוטובוסים מאותה נקודה.
בוטלו רכבות גם ביבנה ובנקודות נוספות בדרום הארץ
— כאן חדשות (@kann_news) 14 באפריל 2019
(צילום: נתנאל שושן)@sharonidan pic.twitter.com/BBPPQYZgnD
שר התחבורה ישראל כ"ץ יעלה היום בישיבת הממשלה את בקשתו לחקיקת חוק בוררות חובה שיאסור שביתות בשירותים חיוניים ויבקש לחייב כל מפלגה שתצטרף לקואליציה לתמוך בו: "השביתות הפראיות והעיצומים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה בנוסעים ובחיילי צה״ל, ומניעת פיתוח והערכות הרכבת להרחבת פעילותה, וחמור מכך, הגיבוי המתמשך שניסנקורן וחבריו להסתדרות נותנים להתנהגות פסולה זאת, מחייבים את חקיקת החוק".
האזינו לריאיון עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי
יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי התראיין הבוקר בכאן רשת ב ואמר על נהגי הקטר שהודיעו שהם חולים ביום שישי בשבוע שעבר כי "נמנה שופט בדימוס שיחקור את האירוע - מי שאחראי עליו ישלם מחיר. זאת הפעם האחרונה שמישהו ייקח את החוק לידיים. אני לא משחרר את האחריות של ההנהלה, יש פה אווירה קשה שצריכים לשנות. ישראל כץ לא פעם הוכיח שכשהוא רוצה, לפעמים הוא לא רוצה, הוא יודע להתערב ולפתור בעיות. אני מאוד מקווה שאם יישאר הוא אכן יושיט יד לשלום"
מנהל אגף הפעלה ברכבת ישראל יואב ריזל גם התראיין כאן רשת ב ואמר על נהגי הקטר כי "ביום שישי לפנות בוקר, שעה לפני שמשמרת הלילה של הפקדים מסיימת, שני פקדים הודיעו שהם חולים ולא מגיעים למשמרת - בתנאים האלה אנחנו לא יכולים לאפשר לתנועה להתקיים. ב-5:30 תשעה פקדים לא ענו או הודיעו שהם חולים. מתוך מצבה של 21 פקדים מעולם לא הייתה לנו סיטואציה של כמות כזאת גדולה של עובדים שמודיעים שהם חולים".
"יש כרגע 40 סכסוכי עבודה פתוחים. זו פגיעה באינטליגנציה לחשוב שהפרקטיקה הזאת, שהתחילה בוועד העובדים, של לגרום לעובדים להודיע על מחלות בין אם לפני המשמרת, בין אם במהלך המשמרת שלהם. להנהלת הרכבת אין שום אינטרס להשבית את התנועה. זה לא עניין של כשל ניהולי, זה עניין של מאבק שהוא על כסף ועל שליטה", הסביר ריזל.
דוברת ועד עובדי רכבת ישראל, נעמה קציר שמואלי האשימה את הנהלת הרכבת בכאן רשת ב: "בוודאי שזה לא אנחנו. אבל אני אומרת גם כאזרחית, אני שומעת מנהל בכיר ברכבת עולה פה לשידור ומספר לעם ישראל שההנהלה לא מסוגלת לנהל את הרכבת. השיטה הזאת באופן קבוע להטיל את הרפש ואת האחריות לכישלונות של הנהלת הרכבת - בזויה. אנחנו גם הודענו אתמול שאנחנו בוחנים על הגשת תביעת דיבה".
האזינו לריאיון עם מנהל אגף הפעולה ברכבת ישראל יואב ריזל, ודוברת ועד עובדי רכבת ישראל נעמה קציר שמואלי
קציר שמואלי המשיכה ואמרה כי "הנהלת הרכבת החליטה להשבית את כל תנועת הרכבות בישראל בגלל שני עובדים שהיא לא הצליחה להחליף. כשהנהלת הרכבת חושבת שוועד העובדים עושה איזשהו צעד, מה הדבר הראשון שהנהלת הרכבת צריכה לעשות? להרים טלפון ליו"ר הוועד או ליו"ר ההסתדרות ולבקש מהם לפתור את זה או להבין מה קורה".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הנחה להקים ועדה מיוחדת שתבדוק את נושא האירועים האחרונים ברכבת, ופנה לשופט בדימוס אמנון סטרשנוב בבקשה שיעמוד בראש הוועדה. השופט סטרשנוב קיבל את בקשתו של יו"ר ההסתדרות והסכים לעמוד בראש הוועדה, שתתכנס עוד השבוע ותגיש את מסקנותיה והמלצותיה לבר-דוד מיד לאחר חג הפסח.
עורכת הדין סיגל פעיל שמייצגת את ועד עובדי הרכבת סיפרה בריאיון לכאן רשת ב כי "מה שהיה ביום שישי בבוקר היה אירוע חמור, חציית גבולות. ועד העובדים לא נתן הוראה, לא רמז, לא חשב על ולא קיווה שמשהו יקרה באותו יום. לא מחלות פיקטיביות ולא הוראה ארגונית. הוועד יודע לתת הוראות ארגוניות, שלא פוגעות בנוסעים. ביום שישי הנהלת הרכבת היא היחידה שהחליטה על החלטה לעצור את הרכבות".