פרסום ראשון: תנועת הרכבות בקו שבין נמל התעופה בן גוריון לירושלים הופסקה הבוקר (שני) לאחר שמוט חישמול חיצוני נפל על הקטר תוך כדי נסיעה, מזרחית לכפר דניאל. טכנאי הרכבת פועלים לתיקון התקלה ולהחזרת התנועה בקו. זו הפעם ה-71 שמתרחשת תקלה בקו, שנחנך בחודש ספטמבר האחרון. לאחר כשעה נפתח המקטע בין נתב"ג למודיעין.
תנועת הרכבות בקו נתב"ג-ירושלים הופסקה זמנית בשל תקלת חשמל. טכנאי הרכבת פועלים לתיקון התקלה ולהחזרת התנועה בקו@sharonidan pic.twitter.com/aFDKKIw2SL
— כאן חדשות (@kann_news) 15 באפריל 2019
הפעלתו המלאה של הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב תידחה לשנת 2020, כך פורסם בשבת בחדשות השבת בכאן 11. העבודות לחשמול המסילה מנמל התעופה בן גוריון לתחנת ההגנה בתל אביב, שהיו אמורות להסתיים בימים אלה, יושלמו בסוף השנה, לכל המוקדם. לדחייה אחראים הן עיכובים מצד ועדי העובדים והן ההיערכות הלקויה של הנהלת הרכבת ושל קבלני המשנה המתמהמהים בעבודתם. אי ההיערכות גם ישפיע על חשמול קווים אחרים, שהיו אמורים לעבור תהליך דומה.
אתמול חלו שיבושים קשים בתנועת הרכבות מאזור אשקלון ויבנה למרכז הארץ. ארבע רכבות שהיו אמורות לצאת מאשקלון בוטלו. לנוסעים נאמר שמדובר בבעיות טכניות שונות. כתוצאה מכך, נרשמו עומסי צפיפות חריגים במיוחד ברכבות במרכז ובצפון הארץ, והם סיימו את נסיעתן ביעדים שונים מהמתוכנן.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי התראיין אתמול בכאן רשת ב ואמר על נהגי הקטר שהודיעו שהם חולים ביום שישי בשבוע שעבר כי "נמנה שופט בדימוס שיחקור את האירוע - מי שאחראי עליו ישלם מחיר. זאת הפעם האחרונה שמישהו ייקח את החוק לידיים. אני לא משחרר את האחריות של ההנהלה, יש פה אווירה קשה שצריכים לשנות. ישראל כץ לא פעם הוכיח שכשהוא רוצה, לפעמים הוא לא רוצה, הוא יודע להתערב ולפתור בעיות. אני מאוד מקווה שאם יישאר הוא אכן יושיט יד לשלום".