חושבים שייקח שנים עד שנראה שינוי בפקקים? לא בהכרח: בפני הממשלה החדשה עומדת שורה של פתרונות - גם אם פחות פופולריים - שאפשר ליישם בטווח הקצר.
ההפסד שנגרם למשק כתוצאה מהעומס בכבישים מוערך במיליארדי שקלים מדי שנה. כתבתנו @lielkyzer מציגה כמה פתרונות אפשריים העומדים בפני הממשלה החדשה #חדשותהערב pic.twitter.com/MZm8B7xorq
— כאן חדשות (@kann_news) April 21, 2019
הממשלה החדשה יכולה לסמן נתיבי תחבורה ציבורית בכבישים עמוסים כדי להפוך את האוטובוסים לאטרקטיביים יותר. בנוסף להטיל אגרות גודש כדי לעודד אותנו להשתמש בתחבורה ציבורית ולהימנע מלהגיע עם הרכב הפרטי למרכזי הערים הפקוקים. במקביל יש צורך לעשות שיפורים מיידיים: להקצות כספים לרכישת קטרים וקרונות רכבת, לשפר את תדירות ופרישת האוטובוסים, ואת החיבורים בין אמצעי התחבורה השונים. ההפסד שנגרם למשק כתוצאה מהעומס בכבישים שלנו מוערך במיליארדים רבים מדי שנה.
לפי אומדנים שהגיעו לכאן חדשות, יותר מ-400,000 נסיעות אוטובוס בקווים ציבוריים בוטלו השנה מבלי לעדכן את הנוסעים. שליש מ-41,000 התלונות שהגיעו רק השנה למשרד התחבורה עוסקות בכך. 16% התלוננו על התנהגות הנהגים. למרות ש-90% מהתלונות נמצאו מוצדקות, רק כשליש מהתלונות הנאכפות במשרד היתרגמו לקנס שניתן לחברות האוטובוסים.