העלייה שעושה אמזון הובילה את החברות הישראליות דווקא לירידה: מניות חברות הקניונים - מליסרון, עזריאלי וביג צנחו עם היוודע הבשורה על צעד ראשון של ענקית הקמעונאות להתבססות בישראל.
העלייה שעושה אמזון הובילה את החברות הישראליות דווקא לירידה. מניות חברות הקניונים - מליסרון, עזריאלי וביג - צנחו עם היוודע הבשורה על צעד ראשון של ענקית הקמעונאות להתבססות בישראל @lielkyzer עם הפרטים ב-#חדשותהערב pic.twitter.com/U0iha0S5a5
— כאן חדשות (@kann_news) April 30, 2019
ב-2018 הזמינו הישראלים יותר מ-65 מיליון חבילות מחו"ל, כשאמזון היה האתר השלישי הכי עמוס. וכשהקניות עוברות לסמארטפון, שטחי המסחר, הקניונים – הופכים מיותרים. כך למשל דמי השכירות הממוצעים בקניון גינדי TLV ירדו ב-2018 בכשליש ביחס ל-2017.
מנתוני איגוד לשכות המסחר עולה שהרכישות בתחום האופנה הן כ-60% מכלל הקניות באינטרנט מחו"ל. ובהתאם, גם מניות חברות האופנה הישראליות - פוקס, קסטרו וגולף – חטפו היום מכה. זאת נוכח ההערכה שהיקף הזמנת הבגדים מחו"ל רק יגדל, אם אכן, כמו שצופים בתחום, אמזון מתכננת להקים כאן מרכזים לוגיסטיים, שיאפשרו גם לחברות זרות למכור בישראל יותר בקלות.
ראש רשות ההגבלים הישראלית הצהירה כבר שתשמח אם אמזון תיכנס לשוק שלנו ותנער את השחקנים המקומיים. הקמעונאים הישראלים מצידם הבינו לאן נושבת הרוח ומתחילים בשנים האחרונות להקים אתרים משלהם כדי להתכונן לתחרות - אבל בשלב הזה לא בטוח שהם יצליחו להדביק את הקצב של המכונה המשומנת של ג'ף בזוס.