בשל התאונות בכביש 90: יוקמו 4 חניוני מנוחה

עקב התאונות בכביש 90: קק"ל תקים חניוני מנוחה
ארבע נקודות עצירה להתרעננות נקבעו במקטע הדרומי של הכביש, במקומות מרכזיים
מחבר איציק זוארץ מחבר איציק זוארץ
Getting your Trinity Audio player ready...
סיור שקיימו השבוע נציגי קק"ל, מועצת הערבה התיכונה ונת"י במקטע הדרומי של כביש 90
צילום: צילום: אורנית גינת, רכזת קהילה ויער קק"ל

קק"ל בשיתוף המועצה האזורית הערבה התיכונה, חברת נתיבי ישראל ומועצת אילות החליטו היום (ראשון) על שיפוץ חניונים קיימים והקמת נקודות התרעננות חדשות במקטע הדרומי של כביש 90 המהווה ציר מרכזי לנוסעים לאילת וחזרה. זאת, עקב תאונות הדרכים הקשות שהתרחשו בכביש בשנים האחרונות.


השבוע סיירו בכביש מנהל מרחב דרום בקק"ל דניאל גיגי, ראש המועצה ד"ר אייל בלום וסגן מנהל מחוז דרום של נתיבי ישראל. במהלך הסיור, נקבעו נקודות בהן יוקמו חניוני עצירה ומנוחה מצומת הערבה ועד אילת, במטרה לצמצם את מספר התאונות ולאפשר לנהגים לעצור מבלי לסכן את הציבור המשתמש בכביש. נכון לעכשיו נקבעו ארבע נקודות עצירה במקומות מרכזיים בסמוך לכביש.

דניאל גיגי, מנהל מרחב דרום בקק"ל סיפר: "כחלק מהמשימה שלנו בתחומי התיירות וההתיישבות בדרום, לקחנו על עצמנו גם למצוא פתרון ישים לתיירים ולתושבים המשתמשים בכביש 90. כדי לצמצם את מספר התאונות בכביש התייעצנו עם מומחים והחלטנו בשיתוף המועצה על הקמת נקודות עצירה למנוחה והתרעננות לאורך הכביש".  גיגי הוסיף כי הוא מקווה שבכך יוכלו לתרום לביטחון הנוסעים ולצמצום תאונות הדרכים. בהתייחס לתחילת העבודות, אמר גיגי: "בשבועות הקרובים צוותי קק"ל יכנסו לשטח ויחלו בעבודות הכנת תוכניות מקצועיות ובשדרוג החניונים הקיימים"

לפני כעשרה ימים נהרגו בתאונה קטלנית שהתרחשה בכביש שתי אחיות למשפחה שעלתה מצרפת כשהיו בדרכם לחופשה באילת. מחקירה ראשונית של האירוע עלה שהרכב המשפחתי יצא לעקיפה שהסתיימה באסון.

מנכ״ל עמותת אור ירוק ארז קיטה אמר לאחר אותה תאונה כי ״כביש 90 הוא כביש דמים שרק בשנה האחרונה גבה את חייהם של 20 בני אדם וכלום לא נעשה. כל נסיעה בכביש היא כמו רולטה רוסית ולמרות שלכולם ברור שאנשים ימשיכו להיהרג בכביש לא נעשו פעילות למען בטיחות משתמשי הדרך. חייבים להפוך את הכביש לשני נתיבי נסיעה עם מעקה הפרדה קשיח כדי למנוע תאונות דרכים חזיתיות״



כבר דובר על פתרונות אפשריים בעבר שיסייעו בצמצום היקף תאונות הדרכים בכביש זה. בחודש פברואר השנה, חברת נתיבי ישראל החליטה על פתרון יצירתי: במקום להרחיב את הכביש או לבנות הפרדה בין הנתיבים - הוא יסומן לכל אורכו בפס הפרדה לבן.
 בנובמבר אשתקד, הורה שר התחבורה ישראל כ"ץ לגבש תוכנית הכוללת את הפיכת הכביש לדו-מסלולי בכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי - תוכנית שעדיין לא בוצעה עד היום.

הפופולריים