שיעור הדיווחים על אלימות בחטיבות ביניים בישראלים גבוה מה-OECD

שיעור האלימות בכיתות ז'-ט' בארץ גבוה מה-OECD
מחקר טאליס שנערך בקרב מורים ומנהלים של כיתות ז'-ט' ב-48 מדינות, חושף את המצב בבתי הספר בישראל. מהמחקר עולה שקיים פער מגדרי בניהול בישראל. רק מחצית מהמורים יכולים לסיים לתלמידים ללמוד באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית
מחבר לירן כוג'הינוף מחבר לירן כוג'הינוף
Getting your Trinity Audio player ready...
תלמידים, מבחן
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שיעור מנהלי בתי הספר בחטיבות הביניים בישראל שמדווחים על אלימות גבוה לעומת מדינות ה-OECD, כך עולה ממחקר טאליס שהתפרסם היום (רביעי). מהדוח עולה שרק מחצית מהמורים מסוגלים לסייע לתלמידים ללמוד באמצעות שימוש בטכנולוגיה, מספר נמוך משאר מדינות ה-OECD. המחקר נערך ב-48 מדינות, ועוסק במורים בכיתות ז' עד ט' ומנהליהם. 

26% מהמנהלים בישראל דיווחו על איומים או אלימות מילולית בקרב תלמידים, כך עולה מהדוח. 13% מהם דיווחו על אלימות בין תלמידים שהובילה לפגיעה פיזית. בשאר מדינות ה-OECD נרשמו שיעורים נמוכים יותר. רק 14% דיווחו על איומים ו-2% על אלימות פיזית. 

בתוך כך, 40% מהמנהלים בישראל ציינו את המחסור בטכנולוגיה דיגיטלית כחסם לספק הוראה איכותית. זאת לעומת 25% ממדינות ה-OECD. בנוסף עולה שרק מחצית מהמורים בישראל סיפרו שהם מסוגלים לסייע לתלמידים באמצעות שימוש בטכנולוגיה, לעומת 67% ממדינות ה-OECD. 

עוד עולה מהמחקר טאליס, שהפער המגדרי בקידום ניהול בבתי ספר ניכר בישראל. נשים מהוות כמחצית מן המנהלים לעומת שיעור גבוה יותר של 76% מהמורים. גם בממוצע מדינות ה-OECD שיעור הנשים בקרב המנהלים (47%) נמוך משיעורן בקרב המורים (68%), אך הפער המגדרי בקידום לעמדות ניהול ניכר יותר בישראל, זאת בשל שיעור נמוך במיוחד של מנהלות במגזר דוברי הערבית.

לעומת זאת, המנהלים בישראל משכילים יותר ממורים במדינות ה-OECD. ל-83% מהם יש תואר שני ול-4% תואר שלישי. זאת לעומת 63% בעלי תואר שני ב-OECD. מבין המורים, ל-46% יש תואר שני ואחוז אחד בעלי תואר שלישי. 

הפופולריים