שיבושי ה-GPS בנתב"ג הורחבו למדינות נוספות

שיבושי ה-GPS בנתב"ג הורחבו למדינות נוספות
מנהל חטיבת התעבורה האווירית ברשות שדות התעופה: "למרות השיבושים, כל הטיסות וההמראות בישראל בטוחות". משרד התקשורת יקיים בימים הקרובים דיון דחוף בנושא
מחבר שרון עידן מחבר שרון עידן
Getting your Trinity Audio player ready...

שיבושי ה-GPS בשטח האווירי של נמל התעופה בן גוריון, שהתרחשו בשלושת השבועות האחרונים, הורחבו לכיוון מדינות נוספות, בהן: קפריסין, טורקיה וחלק מאיי יוון. כך על פי דיווחים של טייסים שהתקבלו היום (חמישי) במערכת כאן חדשות.

בשדה התעופה, ניתנה הנחיה להתייחס בימים הקרובים אל הפעילות בשדה ככזו שלא נתמכת ב-GPS. בנוסף, ניתנה הוראה לרווח את זמני ההמראות והנחיתות. מנהל חטיבת התעבורה האווירית ברשות שדות התעופה, אסי בן מיכאל, אמר לכאן רשת ב כי "למרות השיבושים, כל הטיסות וההמראות בישראל בטוחות". לדבריו, הטייסים יודעים לנווט גם בלי מערכת הניווט הממוחשבת, והשיבושים השפיעו רק על כחמישה אחוזים מכלל הטיסות.

משרד התקשורת יקיים בימים הקרובים דיון דחוף כדי לבחון את ההשפעות של שיבושי התדרים בנמל התעופה עצמו ובאזורים אחרים בארץ. לדיון יוזמנו גורמי תעופה, בהם רשות התעופה האזרחית, רשות שדות התעופה והחוקר הראשי של תאונות האוויר.מוקדם יותר הבוקר, התייחס גורם רוסי להערכות שצבא רוסיה אחראי לשיבושי הקליטה בנתב"ג ואמר לכאן חדשות כי מדובר ב-"פייק ניוז".

לפני כשבועיים פורסם לראשונה בכאן חדשות על השיבושים בקליטת הניווט הלווייני במרחב נמל התעופה. ברשות שדות התעופה הדגישו אז שהדבר לא מסכן את בטיחות המטוסים או הטיסה. זאת בניגוד לעמדת איגוד הטייסים וחברות תעופה נוספות, שביקרו בחריפות את התנהלות הרשות והתריעו כי ההתנהלות "מסכנת את בטיחות הטיסה בנתב"ג".לפני כשבועיים פורסם לראשונה בכאן חדשות על השיבושים בקליטת הניווט הלווייני במרחב נמל התעופה. ברשות שדות התעופה הדגישו אז שהדבר לא מסכן את בטיחות המטוסים או הטיסה. זאת בניגוד לעמדת איגוד הטייסים וחברות תעופה נוספות, שביקרו בחריפות את התנהלות הרשות והתריעו כי ההתנהלות "מסכנת את בטיחות הטיסה בנתב"ג".

הפופולריים